Vinul moldovenesc i-a cucerit demult pe europeni. Până şi Regina Marii Britanii îşi comanda "Negru de Purcari"

Embed:

Cu siguranţă, vinurile moldoveneşti i-au cucerit de multă vreme pe europeni. Astfel, mai mulţi occidentali au vizitat cramele intrate în cartea recordurilor. În sudul ţării, plantaţiile de viţă de vie se întind pe mii de hectare, iar vinurile au istorii de sute de ani în spate.

Marca Purcari, la fel ca Mileştii Mici şi Cricova, au dus numele Moldovei peste mări şi ţări. De zece ani încoace vinăria din raionul Ştefan Vodă a prins o nouă viaţă. Aici au fost făcute investiţii de 25 de milioane de dolari şi 260 de hectare de teren au fost replantate cu viţă de vie. 

"Astăzi potenţialul de producere şi de vânzări este cam de un 1.300.000 de sticle, ca urmare a eforturilor pe care le facem pe diferite pieţe. Sperăm că în 2014 să ajungem la capacitatea maximă 1.500.000 de sticle", a declarat managerul grupului de companii Purcari&Bostavan Wineries, Victor Bostan.

Pe lângă faptul că este o afacere profitabilă cu un venit anual de 1,5 milioane de euro, vinăria Purcari este şi un proiect turistic de succes. Numai în anul 2012, fabrica a fost vizitată de aproape 20.000 de turişti.

"Pentru a promova un vin de calitate este foarte important ca alături de vinărie să fie un hotel şi un restaurant. Am venit cu această idee în 2003, văzând şi făcând foarte multe vizite în Bordeaux, la cele mai renumite chateau-uri", mai spune Victor Bostan.

Printre clienţii vinăriei s-au regăsit de-a lungul vremii nume celebre. Şi acum, în beciurile vinăriei sunt păstrate 400 de sticle de “Negru de Purcari” din stocul din care îşi comanda vin şi Regina Marii Britanii Elizabeta a II-a

"Copilul istoric al vinăriei este vinul negru de Purcari, care a pornit încă în 1800. Este un vin deosebit. Vinul negru de Purcari este unul internaţional din trei soiuri – Cabernet francez, Sapiravi Georgian şi rară neagră din Republica Moldova", susţine managerul grupului de companii Purcari&Bostavan Wineries.

Vinăria exportă în 20 de ţări ale lumii. Peste 30 de procente din vinul îmbuteliat ajunge pe pieţele UE şi SUA, alte 35 la sută pe pieţele din CSI şi Asia, iar restul este vândut în ţară.

Pe lângă producători de vinuri cu tradiţie, în sudul ţării există şi combinate care, deşi nu şi-au creat o marcă şi nu sunt deloc cunoscute în ţară, au reuşit să pătrundă pe pieţele din CSI şi Uniunea Europeană. 

"Este o asociaţie mixtă moldo-română. Fabrica poate prelucra în jur de 10.000 de tone de struguri într-un singur sezon. Vinul în proporţii de 90 la sută este exportat. Dacă s-ar reduce preţul la struguri, atunci rentabilitatea fabricii ar creşte cu cinci la sută", a declarat directorul comercial al fabricii Vinia Traian, Maria Cristev.

Venitul anual al companiei este de 50 de milioane de lei, iar scopul întreprinderii pentru următorii ani este să-şi promoveze produsul şi pe piaţa internă.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu

EMISIUNI PUBLIKA »