Viceministrul Transporturilor acuză Inspecţia de Stat: Se ghidează de norme aprobate în 1985

Embed:

Ministerul Transporturilor acuză Inspecţia de Stat în Construcţii că şi-a depăşit atribuţiile, când a dispus sistarea lucrărilor pe drumul Chişinău-Bălţi. La rândul lor, inspectorii spun că antreprenorul nu a respectat tehnologia şi că verifică în prezent calitatea lucrărilor.

"Inspectoratul în construcţie are dreptul să efectueze controale, dar în comun sau inginerul care este responsabil de această lucrare. Ceea ce s-a întâmplat ieri nu ne face faţă. Inspectoratul în construcţie şi-a depăşit împuternicirile", a declarat viceministrul Transporturilor, Boris Gherasim.

Viceministrul Transporturilor mai afirmă că inspectorii se ghidează de norme aprobate în 1985 şi că, de atunci, s-a schimbat şi tehnologia, şi materialele. Specialiştii de la Inspectoratul de Stat în Construcţii insistă, însă, că atunci când este vorba despre asfaltare, sunt reguli stricte care trebuie respectate.

"Conform regulamentului şi conform normativelor, aceste lucrări se pot executa la temperaturi nu mai joase de 10 grade să nu se execute lucrările mai departe a fost înmânată o prescripţie la dirigintele de şantier şi la responsabilul tehnic", a declarat inspectorul principal de Stat în Construcţii, secţia Nord, Valeriu Pânzaru.

Compania se grăbeşte să încheie lucrările, pentru că se apropie termenul de dare în exploatare, afirmă dirigintele de şantier. Dacă drumul nu va fi reparat la timp, compania va plăti o penalizare de 3.700 de euro pentru fiecare zi de întârziere.

Deşi a refuzat să se prezinte, totuşi antreprenorul ne-a spus că utilizează o tehnologie avansată ce permite turnarea asfaltului la temperaturi scăzute.

"Nu ne putem adapta condiţiilor europene. Nu avem ce face. Avem materiale care ne permit să aşternem asfalt până la trei grade", a menţionat antreprenorul.

Între timp, o companie românească se grăbeşte să încheie lucrările de asfaltare a drumului Bălţi-Sărăteni, pentru a scăpa de penalizări. Cel puţin aşa afirmă şeful de şantier. "Asta este unica pricină, pentru că se încalcă termenul de dare în exploatare. Chiar se grăbesc foarte bine. Nu ştiu din ce cauză se lucrează mai mult în timpul nopţii", a spus dirigintele de şantier, Dumitru Vasiluţ.

Asfaltarea porţiunii de drum Bălţi-Sărăteni este efectuată de firma românească PA&CO. Lucrările au început în luna iunie.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu