Un raport american: Rusia a utilizat toate reţelele de socializare importante

Rusia a utilizat toate reţelele de socializare importante, printre care Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, Instagram şi YouTube, pentru a influenţa alegerile din Statele Unite din 2016 în favoarea lui Donald Trump, conform unui raport obţinut de The Washington Post.

Cotidianul The Washington Post a obţinut o parte a raportului, care urmează să fie publicat integral de Senatul american săptămâna aceasta. Raportul demonstrează că Rusia a condus o campanie de dezinformare prin reţelele de socializare în perioada alegerilor prezidenţiale din 2016 din SUA.

De asemenea, raportul critică şi „răspunsul întârziat şi prost coordonat” al companiilor vizate.

Raportul se bazează pe o analiză a milioane de postări de pe reţelele de socializare, obţinute de către Comisia de Informaţii a Senatului american de la companiile Twitter, Google şi Facebook. 

Deşi companiile Facebook şi Twitter au dezvăluit în mai multe rânduri ingerinţele ruse, nu existau informaţii privind celălalte reţele. Raportul sugerează că Rusia a utilizat şi YouTube, Tumblr, Pinterest, Google+ şi mai multe servicii de e-mail, printre care Gmail, Hotmail şi Yahoo Mail.

Raportul detaliază o campanie de dezinformare coordonată de Internet Research Agency, o companie rusă care are legături cu Guvernul rusesc.

Printre principalele ţinte vizate de campanie se numără conservatorii, iar postările aveau ca subiecte principale problema imigraţiei, a armelor şi rasismul.

"Lucrul foarte clar este că postările erau în favoarea Partidului Republican şi a candidatului său, Donald Trump. Trump este menţionat cel mai des în postările adresate conservatorilor", se menţionează în raport.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu