Un brand de lux francez, criticat după ce a prezentat o hartă a Chinei din care era exclus Taiwanul

Brandul de lux francez Christian Dior şi-a cerut scuze joi şi a declarat că sprijină suveranitatea teritorială a Chinei după ce a fost criticat pentru utilizarea în cadrul unei prezentări a unei hărţi a Chinei în care Taiwanul era exclus, relatează Reuters, citat agerpres.ro.

Taiwanul reprezintă cea mai sensibilă problemă teritorială a Chinei. Beijingul consideră insula, care dispune de guvernare proprie, o provincie îndepărtată şi parte a "unei singure Chine", notează Reuters.

Incidentul în care a fost implicată harta a avut loc în timpul unei prezentări Dior privind reţeaua sa de magazine susţinute la Universitatea Zhejiang Gongshang din oraşul Hangzhou, estul Chinei, potrivit postărilor de pe platforma de socializare chineză Weibo.

Dior, care face parte din grupul de lux LVMH, a declarat într-o postare pe contul său Weibo că a început să "investigheze serios" incidentul.

"Dior îşi exprimă scuzele profunde pentru declaraţia şi prezentarea grafică incorecte făcute de un membru al personalului Dior în cadrul prezentării din campusul universitar", a spus compania, fără a oferi mai multe detalii despre eveniment.

"Dior respectă şi susţine întotdeauna principiul unei singure Chine, suveranitatea şi integritatea teritorială a Chinei şi sentimentele poporului chinez", a afirmat brandul francez, adăugând că se va sigura ca astfel de incidente să nu mai aibă loc în viitor.

Dior este ultima companie afectată de probleme legate de politica Chinei, care şi-a exprimat clar poziţia faţă de revendicările sale teritoriale şi a modului în care companiile străine care fac afaceri în China sunt obligate să le prezinte. Casele de modă Givenchy, Coach şi Versace se află şi ele printre companiile care au prezentat scuze similare în ultimele luni.

loading...

Lasă un comentariu