TRANSPORTUL FEROVIAR din Republica Moldova, MODERNIZAT. Vom avea 12 locomotive noi

Embed:

Transportul feroviar din ţara noastră va fi modernizat. Întreprinderea de Stat "Calea Ferată" din Moldova a semnat contractul pentru cumpărarea a 12 locomotive noi din Statele Unite.  

Achiziţia noilor locomotive era o necesitate, spun reprezentanţii întreprinderii de stat. În prezent, Calea Ferată a Moldovei deţine peste 50 de locomotive cu o vechime de cel puţin 40 de ani.

"Trebuie schimbate, pentru că uzura este foarte mare, trebuie reparate tare des, cheltuielile sunt mari, vor fi bune cele noi," a spus Iurie Jechil, mecanic.

Capacitate a motorului a viitoarelor locomitive este de 2982 Kw. Adiţional, acestea vor corespunde standardelor ecologice. Ele vor circula pe întregul traseu din R. Moldova şi vor fi antrenate în mare parte în transportul de marfă.


"Suntem bucuroşi că Moldova a ales produsul nostru, care credem că va fi o contribuţie semnificativă pentru economia ţării vostre", Sinan Haseki, reprezentant al companiei din SUA.

Producătorul noilor locomotive a fost ales în urma unei licitaţii organizate de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi de Banca Europeană de Investiţii.

Directorul CFM Iurie Topală a menţionat că locomotivele vor costa 45 milioane de euro, iar compania producătoare se angajează să le livreze până în anul 2020.


"O să fie pe toată magistrala din Republica Moldova, sunt locomotive magistrale, care vor duce atât trenuri de pasageri, cât şi trenuri marfare," a mai declara şeful Î.S. "Calea Ferată din Moldova", Iurie Topală.

Banii necesari pentru achiziţia acestora vin de la partenerii de dezvoltare europeni. Cinci milioane de euro sunt oferite sub formă de grant, iar restul de 40 de milioane, reprezintă credit pe o perioadă de 15 ani.

"Considerăm că se va reuşi achitarea acestui credit, având în vedere faptul că termenul de graţie este de trei ani, timp în care, Calea Ferată va avea posibilitatea să muncească şi să îşi recupereze investiţiile făcute," a declarat Serghei Bucătaru, secretar de stat la Ministerul Infrastructurii.

Partenerii europeni finanţează cu încă 55 de milioane de euro, tot sub formă de împrumut, modernizarea liniei ferate Bender - Basarabeasca - Etulia - Giurgiuleşti. Compania care se va ocupa de realizarea proiectului va fi aleasă anul viitor, în urma unei licitaţii.

Costul total al acestui proiect este de 110 milioane de euro. Cinci milioane dintre acestea sunt oferite sub formă de grant din partea Fondului de Investiții pentru Vecinătate. 

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu