Tot ce trebuie să ştii despre CIREŞE, fructe care ne aduc vara în case

Cireșele nu cresc în seră, iar cele de import sunt foarte scumpe. Profitați acum și în următoarea perioadă de aceste fructe care ne aduc vara în case. Cireșele fac parte din familia rosaceelor, alături de prune, caise, piersici și nectarine.

Sunt renumite pentru conținutul lor alcalin, ceea ce le face prietenoase pentru digestie. Din cireșe îți iei porția de betacaroten, antioxidanți, fibre și potasiu care contribuie la ameliorarea durerilor provocate de gută, artrită şi cele menstruale.

De asemenea, acestea scad nivelul colesterolului din sânge. Pe lângă efectul antiinflamator și anticancerigen, cel laxativ e și el pe măsură, mai ales dacă mănânci până simți că plesnește burta. E un proces normal pentru că fibrele și alcoolul natural al zahărului, sorbitolul, sunt supuse fermentației, provoacă balonare și pun intestinele în mișcare. Totuși, nu uita că sunt bogate în calorii. 100 de grame de cireșe au în medie 100 de calorii, cât o pulpă de pui sau o felie de pâine. Aşa că dacă nu te poţi opri până golești un bol întreg, atunci te pricopsești cu 600 de calorii.

Medicul nutriţionist Mihaela Bilic precizează că dacă te poți abține să mănânci doar doi pumni de cireșe, înseamnă că ai ales un desert minunat, iar dacă nu te laşi până nu dai gata un castron, atunci renunță la una dintre mese și fă o cură cu aceste fructe.