TOP maşini electrice - patru modele care schimbă mentalităţi

Industria auto se reinventează, iar producătorii de profil încep să propună din ce în ce mai multe modele de maşini electrice bazate pe o tehnologie care pare să fi depăşit, în sfârşit, faza experimentală. Desigur, va mai trece multa vreme până când pe şosele vom vedea mai multe automobile electrice decât cu propulsie clasică, însă pasul a fost făcut. Iată cât de eficiente şi rentabile au devenit maşinile electrice, potrivit Hit.ro.

Pe scurt, ar fi de subliniat trei argumente: au randamentul mai ridicat, funcţionează fără uzură şi nu poluează mediul. Şi din punct de vedere financiar au numeroase avantaje. Taxele şi impozitele sunt mult mai mici, iar preţul asigurării scade. Reparaţiile sunt rare, pentru că nu există multe componente mobile supuse uzurii.

Vă prezentăm mai jos câteva dintre cele mai noi maşini electrice:

Tesla Model X: este dezvoltat de Tesla Motors, la fabrica lor din Fremont, California. Producţia este programată să înceapă la sfârşitul anului 2014. Model X este construit pe aceeaşi platformă cu Model S şi face parte din clasa Crosssover SUV Minivan. Are două variante de pachete de baterii litiu-ion cu 60 kW-h (cu o autonomie de 430 km) şi 85 kW-h (cu o autonomie de 340 km) şi accelerează de 0 la 97 km/h in 4.4 secunde.

BMW i3: este o maşină urbană dezvoltată de BMW în "Proiectul i". Producţia de serie este programată pentru anul acesta. BMW i3 este prima maşină cu zero emisii produsă de BMW şi, de asemenea, prima maşină care foloseşte plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) pentru reducerea consumului de energie. Are un motor de 134 CP cu baterii litiu-ion de 16 kW-h (cu o autonomie de 160 km) şi accelerează de 0 la 100 km/h în mai puţin de 8 secunde.

Volvo C30 Electric: este o maşină de familie dezvoltată de Volvo Cars. Producţia a început în iunie 2011. Volvo C30 Electric are un motor cu baterii litiu-ion de 24 kW-h (cu o autonomie de 150 km) şi accelerează de 0 la 50 km/h în 5 secunde.

Fiat 500e: este o maşină urbană dezvoltată de Fiat. Producţia de serie este programată pentru anul acesta. Designerii şi inginerii au reuşit să micşoreze coeficientul de frânare de la 0.359 la 0.311 faţă de modelul pe benzină, ceea ce înseamnă o autonomie suplimentară de 8 km. Fiat 500e are un motor de 111 CP cu baterii litiu-ion de 24 kW-h (cu o autonomie de 130 km).

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu