Suferi de psoriazis? Descoperă cele mai bune remedii pentru a îmbunătăţi starea pielii

Mulţi consideră psoriazisul o afecţiune a pielii, însă în realitate, este mai mult decât o simplă erupţie cutanată. Este o boală autoimună. Oamenii de ştiinţă au descoperit că atunci când o persoană are psoriazis, celulele T (un tip de celule albe din sânge care luptă împotriva "invadatorilor" precum bacteriile şi virusurile) declanşează o reacţie eronată în celulele pielii, scrie realitatea.net.

Rezultatul acestei reacţii este formarea de noi celule ale pielii în doar câteva zile, în loc de săptămâni, cum ar fi normal. Organismul nu are capacitatea de a integra excesul de celule, astfel încât acestea se adună pe suprafaţa pielii şi formează leziuni.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, "vitamina D ar putea avea efecte imunomodulatoare importante în psoriazis". Studiile au arătat că bolnavii de psoriazis au un deficit de vitamina D - peste 80% în timpul iernii şi 50% în timpul verii.

Vitamina D s-a dovedit a fi eficientă în combaterea psoriazisului pe mai multe niveluri. Se reglează procesele de creştere a keratinocitelor şi influenţează, de asemenea, funcţia imună a limfocitelor T şi a altor celule din organism. Această vitamina poate inhiba potenţialul citotoxic al celulele T şi reglementează creşterea celulelor pielii.

În afară de aceasta, derivaţii vitaminei D sunt utilizaţi în mod obişnuit în tratamentele topice de psoriazis, şi fototerapia este, de asemenea, un tratament recomandat.

Cei mai mulţi experţi sunt de acord că cel mai eficient tratament pentru psoriazis este expunerea directă la lumina soarelui, deoarece va optimiza nivelul de vitamina D. Printre cei care recomandă expunerea la soare se numără şi dr. Michael Holick, un expert mondial în vitamina D. Experienţa sa însumează peste 30 de ani de contribuţie la nivel internaţional în domeniul cercetării şi tratamentul pe baza de vitamina D.

Expunerea la soare da rezultate foarte bune, deoarece razele Ultraviolete sunt capabile să omoare celulele T activate în piele. 

Pentru a sintetiza o cantitate optimă de vitamina D, un adult are nevoie de o expunere la soare a feţei, braţelor, toracelui de 10-15 minute pe zi, cel puţin 2 zile pe săptămână.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu