Studiu Harvard: Greşeala colosală pe care o fac angajatorii atunci când discută cu angajaţii despre performanţă

Potrivit cercetătorilor din cadrul Harvard Business School, un sfat din partea angajatorului către angajaţi este mult mai util decât clasicul feedback, atunci când vine vorba despre îmbunătăţirea performanţei acestora.

Potrivit cercetătorilor din cadrul Harvard Business School, un sfat din partea angajatorului către angajaţi este mult mai util decât clasicul feedback, atunci când vine vorba despre îmbunătăţirea performanţei acestora, scrie CNBC.

La experimentul cercetătorilor, care a avut loc în august, au participat 1438 de oameni, iar concluzia a fost că performanţa angajaţilor este îmbunătăţită semnificativ atunci când sunt sfătuiţi de şeful lor, în speţă angajatorul, privind anumite aspecte decât atunci când li se oferă feedback privind activităţile desfăşurate.

Conform studiului, oamenii tind să fie mai critici şi să ofere mai multe opţiuni de acţionare către cei din jur, atunci când oferă un sfat. Cei care au fost „ţintele” sfaturilor au venit cu 34% mai multe idei pentru îmbunătăţirea activităţii în cadrul unui job şi au avut cu 56% mai multe sugestii despre cum ar trebui îmbunătăţită activitatea, în comparaţie cu cei care au primit feedback.

Feedback-ul, pe de altă parte, pune accent pe performanţa din trecut a angajatului în cadrul unui job şi nu oferă spaţiu de îmbunătăţire a performanţei angajatului în prezent. Mai mult decât atât, axarea pe experienţele anterioare ale angajatului îl fac pe acesta să înţeleagă mai greu care este obiectivul pe care trebuie să îl atingă şi ce trebuie să facă pentru a îl atinge.

În plus, există angajaţi care s-au plâns că feedback-ul pe care l-au primit a fost de multe ori „mult prea pozitiv şi lipsit de utilitate”.

Cu toate acestea, tot experţii de la Harvard atrag atenţia că feedback-ul folosit în continuare cu succes în cadrul anumitor joburi. Atunci când  este acordat angajaţilor aflaţi la început de drum, acesta poate diminua criticismul şi poate încuraja urmărirea unui obiectiv.

„Feedback-ul este bun pentru că poate crea o relaţie de tip părinte-copil. Atunci când vine vorba despre oferirea de sfaturi, vorbim despre o relaţie de tip expert-începător”, a declarat Gill Webb, consultant în cadrul firmei de coaching The Oxford Group, scrie businessmagazin.ro

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu