STUDIU: Femeile şi minorităţile sunt în continuare subreprezentate la Hollywood

cinematografică americană, în faţa sau în spatele camerei, în pofida unei uşoare îmbunătăţiri în ceea ce priveşte unele categorii profesionale, potrivit unui raport publicat joi.

Pentru al şaselea an consecutiv, Universitatea California din Los Angeles (UCLA) a analizat 200 de filme lansate în 2017 şi 1.316 emisiuni de televiziune.

Raportul privind "diversitatea la Hollywood" analizează, de asemenea, gradul de ocupare în douăsprezece categorii profesionale în rândul femeilor şi a persoanelor considerate "non-albe" în Statele Unite, adică toţi cei care nu au o origine strict europeană (negri, asiatici, latino-americani, arabi, metişi etc.).

"În spatele sau în faţa camerei, progresele pentru persoanele de culoare şi femei rămân foarte marginale, dacă nu inexistente", arată autorii raportului.

Potrivit acestora, filmele cu afişe în care sunt menţionate minorităţi ('Crazy Rich Asians' sau 'Black Panther' de exemplu) au, în general, un succes comercial mai mare în comparaţie cu altele.

Potrivit studiului, publicat cu câteva zile înainte de ceremonia premiilor Oscar, proporţia actorilor proveniţi din "minorităţi" în rolurile principale a crescut de la 13,9% la 19,8% în 2017. Însă, este departe de a egala ponderea acestor minorităţi în rândul populaţiei americane, estimată la aproximativ 40%.

În cazul femeilor, situaţia este mai bună, cu 32,9% din rolurile principale (+2% faţă de 2016), dar paritatea este departe de a fi atinsă, scrie agerpres.ro.

În această industrie, "sistemele de putere, dominate de factori de decizie albi şi de sex masculin, sunt greu de învins", a scris unul dintre autorii raportului, Ana-Christina Ramon.

Situaţia este mai favorabilă în cazul televiziunii, unde creşterea fenomenală a platformelor video la cerere, cum ar fi Netflix, Amazon şi Hulu, au sporit diversitatea.

"Îmbinarea între schimbările tehnologice şi cele demografice a creat un mediu care este acum bun pentru modificarea obiceiurilor în sectorul audiovizual", arată raportul, sperând că televiziunea va arăta calea pe care trebuie să o urmeze şi Hollywood-ul.
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu