ŞTIRI LA COMANDĂ la Jurnal TV. Finanţatorii dau INDICAŢII cine, ce şi cum trebuie să apară pe post (DOC)

Embed:

Îşi spun jurnalişti independenţi şi liberi, dar sunt folosiţi, de fapt, ca o unealtă de linşaj mediatic, îndreptată spre oponenţii politici ai stăpânilor lor.

O demonstrează o serie de documente scandaloase care arată clar că Jurnal TV este nimic altceva decât un instrument propagandistic lansat de oligarhii fugari Victor și Viorel Țopa pentru a denigra imaginea președintelui Partidului Democrat din Moldova, Vlad Plahotniuc.

Portalul moldova24.info a publicat mai multe scrisori din poșta internă a televiziunii, ce datează din 2016, în care se vede clar că jurnaliştii, inclusiv realizatorii de emisiuni, primesc indicaţii de la directorul de atunci al televiziunii, Octavian Gîţu, omul de încredere al condamnaților penal Victor și Viorel Țopa, finanţatorii Jurnal TV.

Acesta le spune clar cine să fie chemat la emisiuni, ce teme să fie dezbătute, dar și ce imagini să fie folosite, astfel ca să fie atacat Vlad Plahotniuc.   

Potrivit moldova24.info, din corespondență se observă bine că scopul urmărit este de a-l arăta în context negativ pe liderul PDM, iar pe şeful PPDA, Andrei Năstase - fin de cununie al lui Victor Țopa - în cea mai bună lumină.

Aceştia au publicat mai multe scrisori venite de la Gîțu, adresate realizatorilor de emisiuni, printre care Dumitru Mișin, Constantin Cheianu, Val Butnaru, dar și directorului Departamentului Ştiri, Eugenia Năstase, soția lui Vasile Năstase. 

Astfel, în unul din mesajele date de directorul Jurnal TV, după ce la Kiev a fost reținut raiderul numărul din CSI, Veaceslav Platon, finanțatorii Jurnal TV au cerut să se facă o știre în care să-l învinuiască pe Vlad Plahotniuc de furtul banilor din sistemul bancar din Moldova. 

Astfel, aceștia au dat indicații ca să apară pe post informația că arestarea lui Platon a fost o acțiune coordonată între liderul PDM și președintele Ucrainei, Petro Poroșenko. 

În unele mesaje, directorul Jurnal TV indică și ce imagini să utilizeze angajaţii pentru ilustrații în cadrul dezbaterilor de la emisiuni, dar și ce replici să fie folosite de Andrei Năstase. 

Indicații erau date și pentru așa-numitele emisiuni de investigație sau de satiră de la Jurnal TV, pretins independente.

Corespondența este din 2016, iar autorul care a publicat email-urile este fostul director de știri de la Jurnal TV, Gabriel Călin, care precizează că acestea i-au fost oferite de către o persoană încă angajată în trustul Platon-Țopa.

Viorel Țopa a fost condamnat în Moldova la opt ani de închisoare pentru delapidări de la Banca de Economii, iar Victor Țopa la zece ani de pușcărie pentru șantaj.

Ambii se ascund de justiția moldovenească peste hotare.

Conducerea postului Jurnal TV nu a comentat deocamdată informațiile apărute în presă.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu