Statistica ONU: 1,3 miliarde de tone de alimente sunt aruncate anual la gunoi

Embed:

O treime din alimentele din lume, adică 1,3 miliarde de tone, sunt aruncate anual la gunoi. Asta în timp ce fiecare al şaptelea om de pe glob suferă de malnutriţie. Statistica tristă a fost făcută de Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite. Deşi nu există date oficiale în aceste sens, specialiştii moldoveni spun că şi la noi anual sunt risipite în jur de 400 de tone de alimente.

Soluţiile pentru conştientizarea acestui fenomen au fost expuse în cadrul unei conferinţe.



"Acțiuni de creştere a conștientizării în rândurile populaţiei privind problema risipei alimentare. Înnoirea infrastructurii de păstrare şi procesare a produselor agroalimentare. Dezvoltarea piețelor locale, naţionale pentru desfacerea produselor agroalimentare", a declarat Tudor Robu reprezentant FAO în Moldova.



Potrivit Agenţiei Naţionale pentru Siguranţa Alimentelor, cel mai des din circuitul alimentar sunt scoase lactatele şi carnea.



"Carnea refrigerată, peştele refrigerată, produsele fără conservanţi. Din reţelele de comerţ şi din procesarea produselor din carne se duc spre fabricarea de hrană pentru animale", a declarat Andrei Constantinovici şef adjunct de direcţie ANSA.



Pentru redresarea situaţiei, şi Ministerul Economiei vine cu o soluţie. Instituţia propune scutirea de unele taxe pentru agenţii economici care vor reduce preţurile sau chiar vor dona produsele, al căror termen de valabilitate expiră. 

 

"Noi am auzit de la retaileri că există o aşa problemă şi ei ar avea nevoie de un stimulent suplimentar care le-ar permite încă o soluţie în plus la cele existente. De a face o donaţie", a declarat Vasile Vulpe şef de direcţie Ministerul Economiei.



Conform Organizaţiei pentru Alimentaţie şi Agricultură a ONU, 40 la sută din pierderile de alimente în țările în curs de dezvoltare au loc la etapele de recoltare sau procesare a produselor, pe când în țările industrializate aproape jumătate din pierderi au loc la nivel de consumator.

Lasă un comentariu