Sezonul strugurilor: Ce beneficii au fructele pentru organsim

Strugurii sunt fructe foarte bune pentru sănătate, fiind o sursă naturală de antioxidanți și de vitamine. Consumul de struguri contribuie la combaterea anemiilor, a asteniilor, a stresului, dar și a stărilor de oboseală, scrie sfatulmedicului.ro.

În plus, strugurii au un efect diuretic, laxativ, coleretic, colecistokinetic, detoxifiant, hipocolesterolemiant, sunt regeneratori hepatici, calmanți și combat insomniile.

Strugurii se numară printre fructele cu cel mai mic indice glicemic, iar aportul lor caloric este redus, ei având circa 70 de calorii per 100 de grame.

Strugurii negri conțin resveratrol, unul dintre cei mai puternici antioxidanți naturali cunoscuți.

Mai conțin și licopen, bioflavonoide, acizi grași Omega 3 și 6, mangan, cupru, antocianine, acid elagic și melatonină. De asemenea, strugurii negri conțin multe oligoelemente care fortifică organismul și îi oferă vitalitate, tocmai de aceea au fost denumiți și „polivitamine naturale”.

 Întăresc sistemul imunitar. Având foarte multe vitamine – A, B1, B2, B3, C si PP – strugurii au darul de a susține formarea de anticorpi, crescând astfel rezistența organismului în fața infecțiilor, virusurilor și bacteriilor.

• Protejează inima. Magneziul și potasiul din compoziție fortifică pereții vaselor de sânge și mușchiul cardiac, micșorând riscul de accident vascular cerebral sau de infarct miocardic. În plus, strugurii negri sunt bogați în flavonoizi, compuși care protejează inima și arterele și contribuie la eliminarea toxinelor din sange.

• Curăță rinichii și au un rol important în procesul de distrugere pe cale naturală a calculilor renali.

• Combat stresul. Strugurii sunt o sursă bogată de fructoză și glucoză, stimulând astfel secreția de serotonină, hormonul fericirii, și diminuând în acest fel nivelul stresului. 

• Detoxifică colonul și îmbunătățesc digestia. Pentru că sunt bogați în fosfor, potasiu și în fibre, strugurii contribuie la dizolvarea lipidelor și la eliminarea toxinelor acumulate. Efectul diuretic este mai puternic atunci când aceștia sunt consumați pe stomacul gol.

• Previn degenerescența maculară. Se pare că un consum regulat de struguri negri previne degenerescența maculară.

• Strugurii negri sunt benefici pentru sistemul osos, mai ales dacă există în familie bolnavi diagnosticați cu osteoporoză. Strugurii au în compoziție calciu, dar și minerale importante care contribuie la sănătatea sistemului osos.

• Au grijă de sănătatea cerebrală. Strugurii negri sunt bogați în acid folic și vitamine din grupa B, care sunt nutrienți esențiali pentru formarea țesuturilor noi, a legaturilor celulare și a funcționării corecte a creierului.

Totodată, fiind bogați în minerale, strugurii negri, consumați în mod regulat, îmbunătățesc memoria și procesele cognitive de bază, precum atenția și agilitatea mentală.

• Cataracta, sinuzita și mucozitățile de pe pereții stomacului și ai intestinelor sunt dizolvate în dietele cu struguri albi. Important este ca persoana afectată de aceste probleme să consume frecvent struguri albi.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu