Serviciul Telefonul Copilului, cinci ani de la lansare: Au fost recepționate 33 de mii de apeluri

Aproximativ 33 de mii de apeluri au fost recepţionate timp de cinci ani, de angajaţii serviciului "Telefonul Copilului", lansat de Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale.

Potrivit raportului de activitate, aproape 22 de mii de apeluri au venit direct din partea copiilor.

Cele mai frecvente probleme sesizate sunt dificultăţi în comunicarea cu părinţii, hărţuirea la şcoală, sentimentul de singurătate, subiectele legate de sexualitate şi cazurile de violenţă sau neglijare a copilului.

Din numărul total de copii, care au beneficiat de consiliere psihologică în perioada anilor 2014-2019, cei mai mulţi au vârstele cuprinse între 10 şi 12 ani.

Cei mai puţini care solicită consiliere psihologică au între 16 şi 18 ani. La serviciul de asistenţă telefonică gratuită sunt angajaţi şase psihologi, care activează non-stop. O şedinţă de consiliere prin telefon durează până la 50 de minute.

"În consiliere, preiau de obicei, cuvintele pe care mi le spune copilul pentru ca să fiu pe aceeaşi lungime de undă cu el. Din experienţa noastră înţelegem că copilul are problemă şi problema lui chiar este importantă noi asta îi dăm lui, îl înţelegem, aude o voce caldă, chiar dacă strigă la noi", a spus ADRIANA POPOVICI, psiholog.

Potrivit reprezentanţilor serviciului, anual, sunt înregistrate în jur de 6.500 de apeluri.

"Ne dorim să sporim accesul copiilor la servicii, anume prin mijloacele de comunicare şi internet. Când avem cazuri grave de încălcare a drepturilor copilului, ceea ce oferim în toate cazurile este suport emoţional, acel moment de ascultare, momentul când u nu judeci copilul, nu judeci părintele", a spus SVETLANA NICHITOVSCHI, manager, serviciul "Telefonul Copilului". 

"Este un serviciu, care este adresat copiilor, adulţilor, în cazul dat vorbim de părinţi, îngrijitori. Scopul nostru este de a promova serviciul de asistenţă telefonică pentru copii",a  spus VIORICA DUMBRĂVEANU, secretar de stat, Ministerul Sănătăţii. 

„Telefonul Copilului” - 116 111 a fost lansat în iunie 2014. Serviciul este gratuit, confidenţial şi activează non-stop. Platforma poate fi găsită şi pe skype.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu