Serviciul 112 va funcționa începând cu luna martie, mai devreme cu 9 luni decât era preconizat

Embed:

Peste o lună, în Republica Moldova va fi activ Serviciul Naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112. La numărul scurt persoanele aflate în situaţii de risc, vor putea solicita intervenţia salvatorilor, pompierilor, medicilor de urgenţă sau a poliţiei. Anunţul a fost făcut astăzi de ministrul Economiei şi Infrastructurii Chiril Gaburici,  în cadrul unei vizite de lucru la sediul ”Serviciului Național Unic pentru Apelurile de Urgență". 

Serviciul Naţional unic pentru apelurile de urgenţă a fost creat în Moldova după modelul statelor europene, şi are drept scop reducerea timpului de reacţionare a serviciilor specializate. Potrivit ministrului Economiei şi Infrastructurii Chiril Gaburici, numărul scurt 112 va fi activ cu aproape 9 luni înainte de termen.

"Indiferent de situaţie cetăţeanul nu trebuie să se gândească unde să telefoneze, formează un singur număr, care este deservit de profesionişti sunt cazuri când reacţionăm în grup, adică merg şi pompieri şi medicii, ambulanţa sau poliţia", a spus Chiril Gaburici, ministrul Economiei şi Infrastructurii.

"În jur de 40-50 de procente din apleluri sunt apeluri false, şi rolul 112 este de a filtra aceste apeluri", a zis Liviu Oboroc, directorul directorul Serviciului Naţional pentru Apelurile de Urgenţă 112.

20 de operatori de la Serviciul Naţional pentru Apeluri de Urgenţă vor recepţiona apeluri parvenite din toate colţurile ţării. Prima perioadă, ei vor activa în paralel cu dispecerii de la 901, 902 şi 903. Din anul 2020, însă toate apelurile de urgenţă vor fi recepţionate doar de serviciul 112.

"Procesul de lansare a serviciului a început în 2016, iar noi putem să spunem că pe final de luna martie, vom prelua apeluri de urgenţă reale", a declarat  Liviu Oboroc, directorul directorul Serviciului Naţional pentru Apelurile de Urgenţă 112.

Numărul scurt pentru apeluri de urgenţă va putea fi contactat şi de persoanele cu deficienţe de vorbire şi auz.

"Vor putea comunica cazul său de urgenţă către serviciul 112 prin intermediul unui mesaj text, sms. inclusiv va fi posibilă şi comunicarea video şi text, captare de imagine", a zis Constantin Gorincioi, vicedirectorul Serviciului Naţional pentru Apelurile de Urgenţă 112 

Pentru implimentarea proiectului, guvernul a alocat 67 de milioane de lei. Serviciul Naţional Unic de Urgenţă va avea două sedii la Chişinău şi câte unul la Cahul şi Bălţi. Anul trecut, peste 2,7 milioane de oameni au apelat la serviciile de urgenţă 901, 902 şi 903.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu