Scandal sexual în Rusia. Zeci de instituții de presă şi-au retras reporterii acreditaţi la Duma de Stat

Mai multe instituţii de media în limba rusă – 20 de posturi de radio, televiziuni şi ziare, şi-au retras, joi, reporterii acreditaţi la Duma de Stat din Moscova (Camera inferioară a Parlamentului rus), în semn de protest, în contextul unui scandal de hărţuire sexuală care a luat amploare recent, avându-l în centru pe politicianul Leonid Slutsky, liderul Comitetului pentru Relaţii Internaţionale, scrie digi24.ro.

Cel mai mare demers MeToo al mass-mediei din Rusia a avut loc în urma lansării unor plângeri potrivit cărora nu au fost luate în considerare acuzaţii de hărţuire sexuală făcute la adresa lui Leonid Slutsky de către o producătoare TV şi o femeie reporter de radio.

Leonid Slutsky ar fi avut un comportament neadecvat în mai multe ocazii, în timpul unor interviuri care i-au fost luate de femei reporteri.

Boicotul a fost condus de radioul Ecoul Moscovei, văzut drept unul dintre ultimele instituţii media independente din Rusia. Potrivit postului de radio, acesta a participat la boicot pentru a demonstra „solidaritate cu jurnaliştii care au fost victime ale hărţuirii sexuale la Duma de Stat”.

Alexey Venediktov, redactor-şef al radioului Ecoul Moscovei, a transmis că lipsa unui răspuns de la comisia de etică din cadrul Dumei de Stat în privinţa acuzaţiilor care îi sunt aduse lui Slutsky este „dezamăgitoare”. El a adăugat că postul de radio va „înceta orice interacţiune cu el”.

Ecoul Moscovei va continua, totuşi, să acopere „ştiri de mare importanţă, dar păstrând distanţa din punct de vedere fizic, pentru a garanta siguranţa jurnaliştilor”. 

Acuzaţiile de hărţuire sexuală la adresa lui Slutsky au apărut la începutul lunii martie şi au fost lansate iniţial de Daria Zhuk, producătoare la televiziunea Dozhd. Apoi, Yekaterina Kotrikadze, redactor-şef adjunct la RTVi, şi reporterul BBC Farida Rustamova au făcut acuzaţii similare.

Boicotul – la care au participat instituţii media precum Dozhd, Lenta.ru, postul de radio Govorit Moskva, dar şi publicaţiile Kommersant, Vedomosti şi RBC – vine după ce comisia de etică a Dumei a stabilit, miercuri, că Leonid Slutsky „nu a încălcat codul de conduită”.

Karina Orlova, şefa biroului din Washington a radioului Ecoul Moscovei, a spus, pentru The Hollywood Reporter, că acest boicot este foarte important, fiind primul semn de acţiune colectivă în Rusia împotriva hărţuirii sexuale. 

„Nu am mai văzut aşa ceva în Rusia. Cred că este important – s-au alăturat boicotului şi instituţii media controlate de Kremlin sau care sprijină Kremlinul, precum Govorit Moskva şi Kommersant”, a spus Orlova.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu