Reportajul fals al Sky News are un precedent în 1990: Cum au deformat jurnaliștii britanici o știre

Jurnaliștii de la postul de televiziune britanic nu se află la prima abatere în ceea ce privește reportajele trucate din România.

Se pare că aceștia au făcut ceva asemănător în 1990, când țara noastră de abia ieșise de sub comunism, scrie b1.ro.

Mai exact, în contextul unei încăierări dintre români și britanici din centrul orașului Târgu Mureș, a căzut victimă și Mihăilă Cofar, a cărei imagine de om bătut, căzut și plin de sânge a făcut înconjurul lumii. Atât le-a trebuit jurnaliștilor de la Sky News, care s-au prezentat cât ai zice pește la fața locului, iar Cofar a fost prezentat drept un maghiar care a fost linșat de românii incitați la ură.

Scamatoria a fost demontată la scurt timp de jurnaliștii români, care au strâns probe serioase pentru a-și susține cauza, descoperindu-se că Mihăilă Cofar nu era decât un român pe la 40 de ani care fusese înjunghiat de șapte ori și bătut cu cruzime de ungurii Barabas Erno și de Cseresznyes Pal.

Conflictul s-a stins, iar autorul acestui fals reportaj, Gary Honeyford, a scăpat nepedepsit, fiind în prezent editor de știri la Departamentul Politic al Sky News.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu