Reparaţii cu viteza melcului pe traseul Chișinău-Ungheni! În cât timp va fi dat în exploatare drumul

Embed:

Reparaţii cu viteza melcului pe traseul Chișinău-Ungheni. Drumul va fi dat în exploatare cu o întârziere de luni bune. Constructorii promit să încheie lucrările până la sfârşitul anului.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, este nemulțumit că lucrăriile decurg anevoios. Oficialul s-a întâlnit astăzi cu reprezentanții unei companii, care repară jumătate din acest traseu. 

Două porţiuni de drum de pe traseul Chișinău-Ungheni sunt reabilitate de o companie cehă. Deşi reparaţiile ar trebui să se încheie în luna august, muncitorii au executat doar puţin peste 10 la sută din lucrări.

"Din discuțiile cu ei promit că până la finele acestui an vor fi executate aceste contracte eu nu am nici un motiv să cred acest lucru, dacă nu fac o mobilizare. Dacă nu atunci o să mergem conform contractului și cred că mai mult, trebuie să uite de Republica Moldova", a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc. 

Reprezentanții companiei de construcții spun că au întâmpinat mai multe probleme în realizarea lucrărilor.

"Am găsit mai multe utilităţi care trebuiau mutate, dar acest lucru poate fi făcut doar în conformitate cu legea. Noi nu putem face nimic până când nu obținem toate avizele. Așă că, acum încercăm să soluționăm problemele", a spus membru al consiliului de administrare al "OHL ZS", Jose Maria Perez. 

Alte două porțiuni de drum sunt reabilitate de o companie azeră, care, la fel, înregistrează întârzieri. Constructorii au executat 24 la sută din lucrări pe o bucată din traseu și doar 4 la sută, pe cealaltă. Compania are probleme financiare.

"Ei trebuie să țină cont și să aibă finanțarea respectivă cu atât mai mult avansul de 10 la sută în momentul semnării contractului, dar se vede că acești bani care i-au primit i-au cheltuit în alte scopuri", a declarat Chirinciuc. 

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor nu se grăbește să rezilieze contractele. Asta pentru că, un nou tender ar lungi perioada de reparație a drumului cu încă cel puțin un an de zile.

Lucrările de reabilitare a traseului Chișinău-Ungheni costă 76 de milioane de euro, și sunt finanțate de BERD şi Banca Europeană de Investiţii.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu