REGULI NOI la obţinerea permisului de conducere: MAI PUŢINĂ teorie şi examen practic ÎNĂSPRIT

Embed:

Tinerii ar putea conduce automobilul de la 17 ani, în baza unor permise provizorii. De asemenea, procesul de instruire auto ar putea fi automatizat, pentru a exclude procurarea permiselor de conducere.

Totodată, poligoanele unde vor fi susţinute probele practice de şofat urmează să fie modernizate, iar testul să fie apreciat de un calculator. Propunerile vin din partea Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor şi ar putea fi aplicate din anul viitor.

Cei care vor să obțină dreptul de conducere a unui vehicul, ar putea începe studiile de la vârsta de 16 ani și jumătate. Odată ce-şi vor lua permisul la 17 ani, tinerii vor putea conduce doar însoţiţi de un şofer cu o experienţă de minimum cinci ani.

Ministrul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, Vasile Botnari, spune că astfel tinerii vor obţine mai multă experienţă până să devină şoferi cu acte în regulă. Părinţii spun însă că la 17 ani tinerii sunt iresponsabili. 

"Chiar când împlinesc 18 ani ei deja simt o resposabilitate, fiindcă în caz de ceva eu răspund. Dar aceştia care au 16, 17 ani ei nu o să aibă nici o responsabilitate. Absolut, ei de Codul Penal, administrativ sunt scutiţi, răspund părinţii", a spus instructorul auto, Radion Martînov.

Propunerile Ministerului mai prevăd ca viitorii şoferi să înveţe mai puțină teorie.

"Astăzi la noi teoria se predă 144 de ore. Este un tip sovietic, să spunem aşa. Noi pregătim mai mult mecanici decât şoferi. Noi vrem să mergem la 30 de ore teoretice", a spus ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Vasile Botnari.

Viitorii şoferi salută această iniţiativă.

Totodată, autorităţile îşi propun să creeze un sistem automatizat de evidenţă a candidaţilor, orelor, examenelor, şcolilor auto şi examinatorilor. Astfel, procesul de instruire va deveni transparent, iar corupţia - eliminată.

"Aşa vedem noi să fugim de această corupţie. Toţi cei care cumpără permise participă în traficul rutier şi fiecare dintre noi poate să devină o victimă a unui astfel de şofer", a spus ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Vasile Botnari. 

Examenul practic va fi înăsprit. Vehiculele cu care vor fi susţinute probele practice urmează să fie dotate cu senzori, sistem GPS şi cameră de bord. Şi poligoanele cu aceeaşi destinaţie urmează să fie modernizate. Amenajarea tradiţională cu bare şi cauciucuri va dispărea, iar în loc vor fi amenajate marcaje rutiere cu senzori, semne de circulaţie şi intersecţii cu şi fără semafor.

Aceste sisteme vor fixa mișcările cursantului, iar toată informaţia va fi transmisă unui calculator care va decide dacă examenul a fost sau nu susţinut. Construcția unui astfel de poligon va costa, însă, cel puțin 200.000 de euro.

"Examinatorul este subiectiv, iar calculatorul este obiectiv. Eu cred că aşa va fi mult mai bine", a declarat instructorul auto Vladimir Babenco. 

Propunerile Ministerului vor fi supuse dezbaterilor cu societatea civilă şi cu organizaţiile care au tangenţă cu instruirea conducătorilor auto. Ulterior documentul va ajunge în Guvern. Acestea vin să asigure securitatea în trafic şi eliminarea corupţiei din domeniu.

Anul trecut, au fost înregistrate peste 2.500 de accidente rutiere, care s-au soldat cu 257 de decese.

MAI MULTE DETALII LA ACEST SUBIECT GĂSIŢI PE AUTOSTRADA.MD.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu