Putin şi Guvernul său AU RENUNŢAT la serviciile unei companii americane de PR

Compania americană Ketchum, din cadrul grupului global de marketing Omnicom, care lucra pentru Guvernul rus de nouă ani, pare să fie ultima dintre victimele ostilităţii alimentate de criza din Ucraina dintre Occident şi Rusia, care a renunţat la serviciile agenţiei, relatează CNNMoney, citat de mediafax.ro.

"Am decis să nu prelungim contractul din cauza isteriei antiruseşti, a războiului informatic care continuă", a declarat pentru CNNMoney Dmitri Peskov, un purtător de cuvânt al Kremlinului.

Ketchum a anunţat că nu mai reprezintă Rusia în Statele Unite sau Europa, dar că va păstra un birou la Moscova. Compania a refuzat să facă alte comentarii.

Firma a fost angajată de Rusia în 2006, înainte de Summitul G8 de la Sankt Petersburg, pentru a ajuta Kremlinul în relaţia cu presa occidentală.

Cel mai mare succes al ei a fost publicarea unui material de opinie controversat în The New York Times (NYT), semnat de Putin. Acest articol din 2013 critica "excepţionalismul american" şi a provocat o reacţie dură din partea mass-mediae occidentale împotriva agenţiei.

Ketchum a facturat Moscovei aproape 30 de milioane de dolari pentru serviciile pe care i le-a oferit în cei nouă ani, potrivit unor documente depuse de către companie la Departaentul american al Justiţiei.

Aceste documente arată că Ketchum a deschis calea către publicaţii occidentale ca Bloomberg, The Wall Street Journal (WSJ) şi Washington Post (WP) pentru a promova un summit BRICS, al puterilor emergente Brazilia, Rusia, India, China şi Africa de Sud.

Ketchum a fost implicată, de asemenea, în campania de promovare a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Soci şi în obţinerea de către Rusia a statutului de membru la Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC).

"Dacă cheltuieşti o mulţime de bani pe comunicare, vrei să dea roade, şi nu este posibil în acest mediu plin de ură", a subliniat Peskov.

Activitatea Ketchum de promovare a Rusiei a scăzut deja puternic în ultima perioadă. Firma a câştigat 1,5 milioane de dolari din campanii pentru Guvernul rus în 2013 şi doar jumătate din această sumă în 2014.

Un contract separat cu gigantul rus Gazprom este în continuare în vigoare, deşi firma nu a mai emis facturi pentru compania rusă de stat cu şase luni înainte de sfârşitul lui noiembrie 2014. Începând din 2007, agenţia americană a încasat 30 de milioane de dolari de la Gazprom.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu