PUBLIKA REPORT. Cum se manifestă analfabetismul funcțional

Embed:

Republica Moldova se plasează pe locul 51 în Programul Internațional de Evaluare a Elevilor – PISA, la care au participat 79 de state. Este pentru a treia oară când elevii moldoveni sunt testați la citire, matematică şi științe în cadrul programului lansat de organizația pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică.

Potrivit rezultatelor, anul acesta Moldova își menține punctajele medii la toate domeniile evaluate şi chiar a reușit să crească la fiecare ciclu de participare. Cu toate acestea, punctajul înregistrat de țara noastră rămâne mai mic decât media generală cu aproape 15 la sută. Unii experți se arată alarmați de situația creată şi afirmă că astăzi ne confruntăm cu un analfabetism funcțional la care actualul sistem de educație nu are soluții.

Viorica NEGREI, şef-adjunct al Direcției Generale Educație Chișinău, şi Viorel BOSTAN, rectorul Universității Tehnice a Moldovei, explică ce înseamnă analfabetismul funcțional şi care sunt factorii care influențează performanțele elevilor.

 

loading...

Lasă un comentariu