Proiectul 112 pe masa Guvernului. Vom avea patru servicii disponibile la un singur apel

Embed:

Cabinetul de miniştri va examina astăzi proiectul de lege cu privire la organizarea şi funcţionarea Serviciului Naţional Unic pentru apelurile de urgenţă 112. Documentul prevede că sistemul va fi disponibil în mai multe limbi şi în regim non-stop. 

Potrivit proiectului, Servicul 112 va fi gratuit, şi va putea fi apelat din orice reţea de telefonie fixă sau mobilă din ţară. Odată ce sistemul va fi pus în funcţiune, printr-un singur apel la numărul scurt 112 vor fi accesibile patru servicii: de poliţie, pompieri, asistenţă medicală de urgenţă şi serviciul gaze.

Autorităţile au dispus înfiinţarea Serviciului 112 în 2009. În 2011, a fost elaborat un proiect de lege special, care abia acum a ajuns la Guvern.

În prezent cazurile de urgenţă sunt raportate la numărul scurt 901, iar apelurile sunt preluate de operatori grupaţi în trei centre regionale ale Serviciului Protecţie Civilă şi Situaţii Excepţionale. Este vorba despre dispeceratul Nord, cu sediul la Bălţi, cel din Centru, cu sediul în Capitală, iar al treilea este în Găgăuzia

Serviciul 112 reprezintă o metodă rapidă de a comunica o despre o situaţie de urgenţă. Sistemul este gratuit şi funcţionează în toate statele Uniunii Europene. Serviciul este disponibil în regim non-stop, iar persoana care are nevoie de ajutor poate să comunice cu operatorii în mai multe limbi. 

Numărul unic 112 este apelat doar atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate. Este vorba despre cazurile în care sunt puse în pericol viaţa sau sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, mediul, proprietatea publică sau privată. Sistemul identifică numărul de telefon al abonatului şi adresa, după care transmite toate datele la dispeceratele Poliţiei, Ambulanţei şi Pompierilor, în funcţie de natura cazului.
 
Numărul unic de urgenţă este gratuit, poate fi apelat din orice reţea de telefonie fixă sau mobilă şi este de mare ajutor turiştilor aflaţi pe teritoriul UE. Serviciul poate primi simultan 1.200 de apeluri, dintre care 100 pot fi preluate instantaneu. În 2010 au fost înregistrate aproape 2,8 milioane de cazuri cu caracter de urgenţă medicală.
 
Serviciul 112 a fost introdus în 1991 pentru a suplimenta numerele de urgenţă naţionale şi pentru a facilita accesul la serviciile de urgenţă în toate statele comunităţii europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru al Comisiei Europene, România se află pe primul loc la informarea şi educarea populaţiei în Uniunea Europeană privind numărul de urgenţă. 
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu