Perioadă încărcată pentru operatorii care activează la serviciul unic de urgenţă 112. Numărul apelurilor a crescut cu aproximativ cu 20 la sută

Embed:

Perioadă încărcată pentru operatorii care activează la serviciul unic de urgenţă 112. În zilele în care sunt în vigoare coduri galbene de vijelie sau inundaţii, numărul apelurilor primite creşte cu 20 la sută. Şi cum de la începutul verii, Serviciul Hidrometeorologic de Stat a emis în jur de zece avertismente, angajaţii spun că muncesc la foc continuu.

"112. Ce urgenţă aveţi?"

Avertizări de ploi abundente, grindină, vijelie, inundaţie şi caniculă. Toate aceste le-am avut în mai puţin de două săptămâni de vară. Pentru angajaţii 112 fiecare zi de cod galben înseamnă, în medie, cu două mii de apeluri mai mult.



"Deteriorarea acoperişului, a caselor, copacilor. Sunt uneori cazuri când transmitem toate echipajele, ambulanţa, pompierii şi poliţia ca să verifice. Este cam dificil, pentru că tot ce simte apelantul, simte şi operatorul, dar ne străduim şi lăsăm totul într-o parte şi facem aşa ca să fie deserviţi toţi apelanţii."



"În cazul în care este o situaţie excepţională, sunt mai multe apeluri. Apelanţii sunt foarte receptivi în cazul în care altă persoană din stradă are nevoie de ajutor, asta este un lucru îmbucurător."

"Ne apelează foarte multă lume, dar, noi deja vedem, mai ales la incendii, vedem pe hartă că este informaţia, le mulţumim pentru apel, le spunem că este deja informaţia şi repejor închidem apelul, ca să putem să preluăm pe altul."

Eficienţa Serviciului 112 în situaţii de criză a fost verificată, astăzi, de ministrul economiei.



"Mă interesează foarte mult ca, în perioadă mai complicată sau în perioade de criză, funcţionalitatea acestui serviciu să fie în regim normal, am avut şi ploi abundente, am verificat cum s-a lucrat în acea perioadă, dar vrem să ne asigurăm că, în situaţii de criză, acest serviciu funcţionează normal", a declarat Chiril Gaburici, ministrul Economiei şi Infrastructurii.



De asemenea, operatorii serviciului unic de urgenţă 112 spun că, în perioada estivală, creşte şi numărul apelurilor false. Cele mai multe vin din partea copiilor, care acum sunt în vacanţă.



"Apeluri abuzive, fără motiv, avem în jur de 65, 75 la sută din numărul total de apeluri, zilnic, care intră în sistemul nostru. Practic, operatorii pierd timp, explicându-i apelantului că este un serviciu de urgenţă. În perioada vacanţei sunt şi mai multe apeluri abuzive, pentru că copilaşii sună foarte des, dar, din păcate sunt şi maturi, care sună şi glumesc", a declarat Carolina Sclifos, şef de direcţie la Serviciul 112.



Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a fost lansat în luna martie a anului trecut. Timp de un an, operatorii au preluat peste patru milioane de apeluri.