Parcul auto, plin de hârburi. În jur de 100 de autobuze care circulă în Chișinău au termenul de exploatare depăşit

Embed:
În jur de 100 de autobuze din cele 143 care circulă în Chișinău au termenul de exploatare depăşit. Mijloacele de transport ajung foarte des în service, iar rutele rămân neacoperite. Edilii susţin că singura soluţie este cumpărarea altora noi, însă o parte dintre consilierii municipali au respins propunerea. Viceprimarul Victor Chironda a invitat presa la Parcul Urban de Autobuze pentru a le prezenta starea autobuzelor.
Zilnic, pe străzile din municipiul Chişinău circulă 91 de autobuze. Cele mai multe fac legătura între suburbii şi Capitală.
Zilnic, 30 de autobuze ies de pe traseu din cauza defecţiunilor.
"Schimbăm acumulatorul. Le-a venit timpul, au kilometrajul depăşit", a explicat un mecanic.
"Tot timpul este de lucru, dacă ele sunt cam vechi, se ard şi trebuie să le facem", a precizat un alt mecanic.
"Avem foarte multe autobuze, care este nevoit să întrerupă cursa din suburbie sau din traza urbană şi să se întoarcă la reparaţie. Din păcate, de multe ori, rămâne ruta neacoperită, pentru că autobuze în rezervă, în stare tehnică bună nu avem", a declarat Vitalie Copaci, director tehnic al Î.M. "Parcul Urban de Autobuze".
Anual câteva autobuze sunt reparate capital. Mecanicii le schimbă caroseria şi, pentru fiecare mijloc de transport, se cheltuie 50 de mii de lei.
"Desfacem autobuzul de tot, se întâmplă şi pe jumătate şi schimbăm tot ce e putred din metal. Le sudăm, îl strângem şi îl trimitem pe linie. După asta, mai lucrează patru, cinci ani, în funcţie de cum lucrează şi motorul", a explicat un mecanic.
Vitalie Copaci a mai spus că anul acesta vor fi casate 17 unităţi de transport şi trebuie achiziţionate alte autobuze. Săptămâna trecută primarul a propus cumpărarea în credit, din Belarus, a o sută de autobuze, dar nu a fost susţinut de majoritatea consilierilor municipali. Propunerea va fi discutată, din nou, mâine, la Consiliul Municipal Chişinău.
"Au avut întâlniri cu reprezentanţii diferitor fracţiuni, cu consilierii independenţi, au arătat documentaţiile şi ofertele respective, calculele, a fost stabilit, din câte înţeleg, să fie creată o comisie la nivel de consiliu. Eu nu vreau să cred că cineva, în mod intenţionat, nu vrea sau vrea să pună piedici modernizării Parcului Urban de Autobuze", a declarat Victor Chironda.
Proiectul propus de Ion Ceban a fost votat de consilierii socialişti, un democrat, un comunist şi un consilier de la fracţiunea Forţa Noastră. Cei de la PPDA au fost împotrivă, la fel ca şi doi consilieri de la PAS. Restul s-au abţinut de la vot.
Zilnic, pe străzile din municipiul Chişinău circulă 91 de autobuze. Cele mai multe fac legătura între suburbii şi Capitală.
Zilnic, 30 de autobuze ies de pe traseu din cauza defecţiunilor.
"Schimbăm acumulatorul. Le-a venit timpul, au kilometrajul depăşit", a explicat un mecanic.
"Tot timpul este de lucru, dacă ele sunt cam vechi, se ard şi trebuie să le facem", a precizat un alt mecanic.
"Avem foarte multe autobuze, care este nevoit să întrerupă cursa din suburbie sau din traza urbană şi să se întoarcă la reparaţie. Din păcate, de multe ori, rămâne ruta neacoperită, pentru că autobuze în rezervă, în stare tehnică bună nu avem", a declarat Vitalie Copaci, director tehnic al Î.M. "Parcul Urban de Autobuze".
Anual câteva autobuze sunt reparate capital. Mecanicii le schimbă caroseria şi, pentru fiecare mijloc de transport, se cheltuie 50 de mii de lei.
"Desfacem autobuzul de tot, se întâmplă şi pe jumătate şi schimbăm tot ce e putred din metal. Le sudăm, îl strângem şi îl trimitem pe linie. După asta, mai lucrează patru, cinci ani, în funcţie de cum lucrează şi motorul", a explicat un mecanic.
Vitalie Copaci a mai spus că anul acesta vor fi casate 17 unităţi de transport şi trebuie achiziţionate alte autobuze. Săptămâna trecută primarul a propus cumpărarea în credit, din Belarus, a o sută de autobuze, dar nu a fost susţinut de majoritatea consilierilor municipali. Propunerea va fi discutată, din nou, mâine, la Consiliul Municipal Chişinău.
"Au avut întâlniri cu reprezentanţii diferitor fracţiuni, cu consilierii independenţi, au arătat documentaţiile şi ofertele respective, calculele, a fost stabilit, din câte înţeleg, să fie creată o comisie la nivel de consiliu. Eu nu vreau să cred că cineva, în mod intenţionat, nu vrea sau vrea să pună piedici modernizării Parcului Urban de Autobuze", a declarat Victor Chironda.
Proiectul propus de Ion Ceban a fost votat de consilierii socialişti, un democrat, un comunist şi un consilier de la fracţiunea Forţa Noastră. Cei de la PPDA au fost împotrivă, la fel ca şi doi consilieri de la PAS. Restul s-au abţinut de la vot.