Opel Astra OPC: 6 secunde pentru 0-100 km/h şi consum de 8.2 litri/100 km

Opel Astra OPC, versiunea sportivă de top a gamei compacte Opel, se dezvăluie fanilor puţin câte puţin în aşteptarea debutului oficial de piaţă. Noul model vine cu o serie de informaţii tehnice, scrie automarket.ro.

Motor: 280 CP, 400 Nm, 6 secunde pentru 0-100 km/h

Cele mai importante dintre acestea sunt legate de motorul cu patru cilindri de 2.0 litri pe care modelul german îl aduce sub capotă. Aşa cum ştiam deja, acesta dezvoltă 280 de cai putere şi 400 Nm. Informaţiile adiţionale publicate de Opel vizează performanţele modelului german. Conform fişei tehnice a noului Astra OPC, compacta de performanţă reuşeşte să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde, o cifră care egalează versiunea de 265 de cai a lui Megane RS, care depăşeşte Mazda3 MPS, dar care se află sub VW Golf R. La nivelul consumului, Astra OPC anunţă o medie de 8.2 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 au scăzut în comparaţie cu generaţia anterioară cu 12%: 189 de grame/km.

La nivel tehnic, Opel a confirmat ceea ce Automarket reuşise să afle încă din luna martie într-un interviu exclusiv cu Volker Strycek, omul care s-a ocupat de dezvoltarea modelului german. Aflăm astfel că pretenţiile anunţate de "cea mai bună manevrabilitate din segment" se traduc printr-un diferenţial cu alunecare limitată construit de Drexler şi derivat din motorsport şi printr-o suspensie frontală HiPerStrut care are rolul de a micşora la minimum fenomenul de torque steer. Sistemul de suspensii este unul foarte avansat tehnologic, foloseşte elemente mecanice pentru a îmbunătăţi direcţia şi stabilitatea în viraje şi a fost montat cu succes până acum pe modele mai mari precum Insignia OPC sau Saab 9-5. 

La capitolul ţinută de drum, cei care vor ajunge în spatele volanului unui Opel Astra OPC vor putea alege între trei moduri de rulare - Standard, Sport şi OPC. Garda la sol a fost oricum coborâtă cu 10% faţă de un Astra normal, iar suspensiile sunt mai dure cu 30%. În plus, Astra OPC este dotat cu "Ramp Control", o tehnologie care asigură contactul roţilor cu asfaltul imediat după ce maşina trece peste o neregularitate a şoselei, determinând în acelaşi timp "o aterizare uşoară chiar şi când arcurile se contractă pe suprafeţe neregulate".

Nici caracteristicile dinamice nu au fost uitate. Sistemul ESP are şi el trei moduri de operare. Cel clasic, în care sistemul funcţionează la parametri clasici, modul Competitive - în care îi acordă celui de la volan ceva mai multă libertate de exprimare şi un al treilea mod, în care sistemele de asistenţă sunt deconectate complet.

 

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu