O nouă ameninţare pentru omenire: BACTERIA împotriva cărei nu există tratament, descoperită în Oceanul Arctic

O bacterie venită din India, rezistentă la orice antibiotic, a fost descoperită în Oceanul Arctic.

Oamenii de știință au identificat 131 de gene de rezistență la antibiotice, una dintre ele fiind descoperită pentru prima oară la un pacient din New Delhi, în 2008. Genele au fost descoperite în probe de sol din Kongsfjorden, Svalbard (teritoriu insular din Oceanul Arctic), potrivit studiului publicat luni în revista Environment International.

"Singurul mod în care aceste gene ar fi putut ajunge acolo este fie ca urmare a migrației animalelor fie din cauza celor care călătoresc", a declarat cercetătorul David Graham, profesor de inginerie a ecosistemelor de la Newcastle University din Marea Britanie.

Aproximativ 700.000 de persoane mor în fiecare an din cauza rezistenței la antibiotice și se estimează că până în 2050 această rezistență ar putea provoca mai multe decese decât cancerul – circa 10 milioane de oameni pe an, potrivit CNN.

Nu numai bacteriile pot fi rezistente la medicamentele utilizate pentru combaterea infecțiilor, ci și alți microbi, cum ar fi paraziții, virușii și ciupercile.

Specialiştii estimează că circa 70% din bacteriile care produc infecţii manifestă deja rezistenţă la cel puţin un antibiotic folosit în mod obişnuit în tratamentul acestora. Din acest motiv, evoluţia superbacteriilor rezistente la unul sau mai multe medicamente, reprezintă una dintre cele mai mai ameninţări în domeniul sănătăţii la ora actuală.

Super-bacteriile rezistente la medicamente reprezintă o amenințare la fel de mare pentru lume ca schimbările climatice, terorismul sau războaiele.