Noul Peugeot 208 va fi disponibil în primăvara lui 2012

Peugeot a adoptat cele mai ambiţioase specificaţii ale segmentului B European pentru a creea un autoturism capabil să marcheze un salt spectaculos peste generaţii, scrie masini.ro. Un model urban, de segment B, fabricat încă din momentul lansării în două versiuni de caroserie, cu 3, respectiv 5 uşi – aşa este noul Peugeot 208.

Conştient că un simplu face-lift nu mai este suficient, Peugeot nu a ezitat să rescrie cartea regulilor şi să reinventeze principii pe care au fost realizate modele de referinţă precum 205, 206 şi 207. Aceste principii au fost re-generate şi astfel a apărut noul Peugeot 208, un model care se adresează unei mari diversităţi de clienţi. ”Cred că va exista un “înainte” şi un “după“ 208. Această maşină marchează cu adevărat o nouă etapă, un moment definitoriu pentru Peugeot”, precizează Alain Tranzer, Director Proiect 208.

„ Cu 208, Peugeot schimbă era”, precizeaza Tranzer.

„208 este o nouă ilustrare a proiectului lansat acum doi ani, care se declară a fi o nouă etapă în drumul Peugeot spre şi mai multă modernitate”, afirmă Xavier Peugeot, Director Marketing / Comunicare Peugeot.

Peugeot 208 întruchipează principiile agilităţii şi eficienţei. Soluţiile tehnice aplicate îl fac un vehicul mult mai uşor decât predecesorul (-110 kg în medie comparativ cu 207 şi nu mai puţin de -173 kg pentru o gamă care începe de la 975 kg), aerodinamic şi foarte compact (-7 cm în lungime şi -1 cm în lăţime). Aceste beneficii sunt accentuate de spaţiul pentru ocupanţi mult mai mare, +5 cm în zona genunchilor pentru pasagerii din spate şi un plus de 15 dm³ în volum, ca o dovadă a performanţei arhitecturale optimizate.

“În comparaţie cu 207, ne-am dorit o maşină mai mică în exterior şi mai mare în interior” spune Cristophe Clochard, Director Consolidare 208.

Peugeot 208 dă o nouă formă şi rafinează noile coduri stilistice ale mărcii. Grila flotantă, semnatura blocurilor optice frontale, luminile spate în forma de bumerang – fiecare detaliu este desenat în raport pefect cu echilibrul maşinii, structurat pe o „coloană vertebrală”, care este şi mai vizibilă pe plafon. Sculptat, atletic, pur şi în acelaşi timp sofisticat, 208 proiectează Marca spre o nouă şi atractivă modernitate, sugerând senzualitate, energie şi delicateţe. Cele două caroserii au avut parte de tratamente complet separate, diferenţele fiind cele mai evidente în cazul “aripilor” spate ale versiunii în trei uşi, detaliul respectiv rememorâd unul dintre fraţii mai bătrâni.

Interiorul continuă promisiunea inovaţiei, aşa cum face şi designul exterior. O adevarată delimitare de ceea ce a existat înainte, dincolo de constrângerile tehnice cunoscute şi referinţele culturale, instrumentele de bord şi butoanele au fost complet regândite pentru a deveni intuitive şi clare. Toate acestea sunt poziţionate în jurul unui volan mic, unui panou de bord de tip head-up display şi unui touch-screen de dimensiuni generoase. Acest ansamblu se conectzează cu ocupanţii săi şi contribuie la latura practică, siguranţa, calitatea şi puritatea designului interior, precum şi la senzaţiile în timpul condusului.

Ajungând la o medie de emisii poluante reduse cu 34 g/km CO² faţă de 207, noul 208 devine lider în segmentul său. Cea mai recentă generaţie de motoare şi folosirea tehnologiei micro-hibrid e-HDi pe toate versiunile se adaugă la îmbunătăţirile vehiculului în termeni de reducere a masei şi creştere a calităţii aerodinamice.

Cu 5 modele, dintre care 4 sunt echipate cu nouă generaţie Stop & Start (e-HDi), gama diesel porneşte de la emisii de 87 g/km, oferind un consum de carburant de 3,4 l/100 km şi niciodată nu depăşeşte 99 g/km. Noul 208 introduce o nouă generaţie de motoare cu benzină în 3 cilindri, de 1.0 l şi 1.2 l VTi, care sunt foarte eficiente, cu emisii de CO² începând de la 99 g/km şi un consum de 3,4 l/100 km. Şi 208 nu se opreşte aici. Cu 25% “materiale verzi” (reciclate sau de origine naturală), care alcătuiesc masa de polimeri, el intră într-o nouă eră în termeni de eco-design. Ca premieră mondială, bara de protecţie spate şi ansamblul de ventilaţie sunt produse complet din materiale 100% ecologice. Doar bara va conduce la o economie anuală de 1600 tone combustibil în procesul de producţie.

Noul 208 reînnoieşte experienţa la condus, o cheie a originilor mărcii Peugeot: Datorită volanului compact care oferă o nouă ergonomie, şoferul experimentează o cu totul nouă dinamică în timpul condusului.

Datorită unor noi nivele ale confortului şi ţinutei de drum, rezultatul experienţei istorice a mărcii referitor la suspensie şi beneficiile dimensiunilor reduse şi al masei mici a maşinii.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu