NEMULŢUMIŢI că trebuie să aştepte ore în şir! Problema cozilor de la vămi, în atenţia autorităţilor

Embed:

Tot mai mulți șoferi se plâng că sunt nevoiți să aștepte ore în șir la punctul vamal Sculeni pentru ca vameşii de peste Prut să le verifice actele şi bagajele. Cei mai afectați de acest lucru sunt șoferii de tiruri, care așteaptă în vamă chiar și 16 ore. Autoritățile din Moldova cred că problema ar putea fi rezolvată prin suplimentarea personalului la punctele de control de peste Prut.

Chiar dacă vama moldovenească o trec în doar câteva minute, șoferii sunt nevoiți să aștepte în zona de control din România.

"Repede, foarte repede, n-am stat în coadă mult în Moldova. Aici se primește oleacă de coadă", a spus un șofer.

"Asta-i zi de zi, trebuie să rezolve întrebarea asta, sunt două sate vecine, ca doi frați și stau în rând unul la altul ca și când ar fi pe vremea comunismului", a spus un alt șoferiță.

Şi dacă șoferii autoturismelor așteaptă câteva ore, atunci cei care transportă mărfuri pot sta la coadă chiar şi o zi.

"Camioanele poate să stea și patru și cinci ore nemișcate. Și în permanență e așa. În partea asta repejor, peste Prut numai ai trecut stai zece ore, și mai mult poți să stai", a mai spus un șofer.

Unii consideră că problema este creată de vameşii români, în timp ce alții afirmă că şoferii sunt vinovați de crearea cozilor.

"Din cauza la nesimțire, nu-i din altă cauză decât nesimțirea. Fiecare dorește să fie mai înainte, să fie primul și toată lumea se bagă, n-așteaptă niciun fel de ordine", a mai spus un șofer.

Reprezentanţii Serviciului Vamal din Moldova susţin că problema ar fi putea fi rezolvată prin suplimentarea numărului de angajaţi pe partea română.

"Există discrepanța asta de personal și imposibilitatea de a perfecta în viteză și calitativ mijloacele de transport și actele vamale. Staționarea mijloacelor de transport în zona de control nu permite de a perfecta alte mijloace de transport care sunt în cozi", a declarat șeful Biroului Vamal, Iurie Bostan.

Potrivit vameșilor din Ungheni, la punctul de trecere Sculeni, zilnic, se află câte 10 inspectori, iar în vama românească sunt cel mult şase.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu