Muşchi pe patru roţi

Cea de-a doua generaţie a lui Mazda3 a primit o nouă versiune MPS, cu un motor turbo de 2.3 litri şi 260 CP, accentul căzând pe cât mai multă sportivitate. Iar maşina n-a ratat provocarea, fiind o ade­vă­ra­tă mină de aur pentru amatorii de senzaţii tari.

După doi ani prolifici cu prima generaţie, Mazda3 a primit un nou facelift. Spre deosebire de Mazda3 în varianta de bază, faceliftul exterior trebuie căutat cu lupa la MPS. Modificările există, dar sunt foarte puţin vizibile, de genul o linie trasă altfel sau o oglindă redesenată micronic. În interior, lumina roşie s-a metamorfozat în alb, în timp ce tabloul de bord este mai vizibil, datorită conturului cu roşu al cadranelor.

Lucrurile se schimbă, însă, mai mult acolo unde privirea nu poate pătrunde din prima. Caroseria lui MPS a fost orientată şi mai mult spre sportivitate, mai ales că vorbim despre o compactă cu o adevărată explozie de cuplu pe puntea faţă atunci când este bine călcată pe coadă. Şasiul este mai rigid, aşa cum îi şade  bine unei „culturiste”, iar suspensiile au primit bare stabilizatoare mai mari, plus reglaje suplimentare. Avantajele se văd mai ales dacă este adoptat un traseu cu multe viraje, unde maşina face spectacol total. Ţinuta de drum e excelentă, iar MPS ia curbele într-o manieră de raliu.

Sub capotă găsim acelaşi motor turbo de 2.3 litri, cu 260 CP la 5.500 rpm şi un cuplu excelent de 380 Nm, disponibil încă de la 3.000 rpm. Motorizarea face casă bună cu transmisia manuală în şase trepte, etajate scurt, rezultatul fiind că te poţi baza pe maşină aproape la orice turaţie şi poţi intra în depăşire fără frica de a rămâne în pană de demaraj. Mare atenţie, însă, dacă rulaţi pe drum de iarnă, acoperit de zăpadă, deoarece o eventuală bruscare a pedalei de acceleraţie poate face faţa să danseze din cauza cuplului care năvăleşte pe roţile tractoare. Consumul mediu al lui MPS s-a ridicat la 9,2 litri la suta de kilometri, ceea ce, pentru un motor turbo de 2.3 litri, nu este deloc mult.

Ca tehnologie, există sistem de avertizare dacă ai pe cineva în unghiul mort, avertismentul făcându-se în oglinzile laterale, încălzire în scaune pe cinci niveluri, conexiune Bluetooth şi climatizare cu reglare automată bi-zonă. Plus ABS, EBD, asistenţă la frânare, TCS şi DSC, şase airbaguri şi pedalier deformabil la impact.

 

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu