Moldova Business Week 2017. Antreprenorii străini sunt interesaţi de domeniul textilelor din țara noastră

Embed:

Domeniul textilelor din ţara noastră poate oferi mai multe perspective. De asta s-au convins antreprenorii străini, prezenţi la Moldova Business Week, care au mers în vizită la mai multe fabrici din Chişinău. Aceştia spun că au fost surprinşi de felul în care se produce în ţara noastră, iar patronii moldoveni au declarat că şi-ar dori să îşi găsească parteneri străini, pentru a se extinde. 

Mai multe fabrici şi-au deschis uşile pentru participanţii de la Moldova Business Week, pentru a le arăta cum este domeniul de textile din ţara noastră. Una dintre ele este o fabrică de încălţăminte. Printre vizitatori s-a regăsit şi un francez care are o fabrică de haine şi încălţăminte de sport. Acesta colaborează deja cu ţări din Europa de Est şi spune că este interesat şi de ţara noastră.

"Suntem în căutarea unor noi posibilităţi şi Moldova are potenţial, în prezent. Ceea ce vedem astăzi este foarte interesant",a spus un antreprenor din Franţa, Dewyspecaere Thievry.

Şi altor antreprenori le-a plăcut ce au văzut.

"E foarte curat, se pare că este foarte bine organizat, bine finanţat. Se vede că au parcurs un drum drum şi este interesant că îşi vând singuri produsele, e mult mai bine decât să produci pentru altcineva",a spus antreprenorul din USA, Steve Eklund.

"Am văzut şi echipamente foarte moderne şi avansate, există însă şi locuri unde mai trebuie de lucrat şi, în special, de automatizat", a spus antreprenorul din România, Dan Cherciu.

Administratorii companiei spun că sunt deschişi către parteneriate şi cred că pot face faţă standardelor străine.

"Noi ne dorim aceste relaţii, pentru că, pe lângă faptul că este un nivel de dezvoltare şi pentru noi, este un nivel de dezvoltare şi al Republicii Moldova",a spus PR managerul la o fabrică de încălţăminte, Alexandra Bodarev.

Antreprenorii au mers şi la o fabrică de colanţi, care este lider pe piaţa locală.

Compania are doar capital autohton şi este în căutare de parteneri.

"În cantităţi mici am exportat, în calitate de test. În principiu, produsele noastre plac datorită raportului preţ calitate. Sperăm că vom semna şi alte contracte de export",a spus directorul comercial la companie de colanţi, Natalia Coșulean.

Iar ofertelor celor de peste hotare nu au întârziat să apară. Printre vizitatori au fost şi reprezentanţii unei reţele de supermarketuri de peste Prut, care s-au arătat interesaţi de produsele moldoveneşti.

"Această fabrică este pregătită pentru noi provocări, inclusiv ceea ce înseamnă capacitatea de producţie",a spus reprezentantul unei reţele de supermaketuri, Doru Grigoraș.

Reprezentanţii Organizației pentru Atragerea Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova au menţionat că domeniul textilelor din ţara noastră oferă oportunităţi investitorilor străini, mai ales poziţionării sale între Est şi Vest.

"Costurile de producere sunt mai mici ca în altă parte, pentru că preţurile pentru electricitate sunt mai mici. Salariile sunt mai competitive",a spus managerul pe sectorul textile, MIEPO, Irina Todorova.

Anul trecut, peste 16 la sută din mărfurile exportate de ţara noastră au fost textile. Moldova Business Week 2017 a adunat peste o mie de antreprenori, din 20 de ţări, care sunt în căutare de oportunităţi de investiţii în ţara noastră.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu