Microsoft a lansat HoloLens 2 - a doua serie a căștilor holografice

Microsoft a lansat HoloLens 2 - a doua serie a căștilor holografice, un dispozitiv ce costă 3.500 dolari și care proiectează imagini digitale în lumea reală, o formă de realitate augmentată, scrie realitatea.net.

Așa cum s-ar putea aștepta, dispozitivul a fost elementul cheie al prezentării cheie a Microsoft la Mobile World Congress, de la Barcelona.

Imedit după prezentare, inventatorul șef al companiei HoloLens, Alex Kipman, a făcut un alt anunț, care are implicații mult mai mari pentru industrie: Microsoft s-a angajat să permită oricărui utilizator să-și exploateze propriul magazin de aplicații HoloLens sau orice set de căști cu sistem de operare Windows.

Este un angajament care vine deschide o întreagă discuție despre economia magazinelor de aplicații smartphone. Apple, în special, a ajuns sub control pentru că solicitat dezvoltatorilor să furnizeze peste 30% din cele mai multe tranzacții App Store, în timp ce nu le permitea concurenților să deschidă propriul magazin de aplicații iOS, ca alternativă.

Angajamentul Microsoft pare să fi câștigat deja unul dintre cei mai agresivi critici ai acestuia, întrucât Tim Sweeney, CEO al companiei care  lansat jocul "Fortnite", a apărut la evenimentul principal, pentru a anunța angajamentul companiei față de platforma HoloLens.

Acest lucru este cu atât mai importante, pentru că nu mai devreme de 2016, Sweeney a denunțat magazinul de aplicații Windows 10 ca fiind "cea mai agresivă platformă pe care a făcut-o vreodată".

La evenimentul de duminică, Sweeney a anunțat că HoloLens 2 va primi sprijin pentru popularul software pentru designul de jocuri Unreal Engine 4 al companiei Epic și, în ansamblu, că HoloLens va lua în considerare o parte a strategiei sale în viitor - deși a spus că nu a fost pregătit pentru a anunța mai multe detalii în acest moment.

Sweeney a invocat în mod special angajamentul Microsoft față de acest tip de deschidere ca motiv al alianței și a legat-o de principiile sale mai largi. “Vom rezista eforturilor de a construi grădini cu pereți în jurul vieții noastre", a declarat Sweeney pe scenă la evenimentul Microsoft.

În acest moment, Epic a petrecut o mare parte din campania trecută împotriva marilor platforme. La sfârșitul anului 2018, Epic a lansat magazinul Epic Games, un magazin de jocuri pentru PC-uri, oferind dezvoltatorilor de jocuri o cotă mai favorabilă din venituri. Înainte de aceasta, Epic a furat clienți, depășind magazinul Google Play pe Android, solicitând în schimb jucătorilor să descarce jocul direct de pe web.

Astfel, Epic a folosit popularitatea incredibilă a "Fortnite" pentru a începe negocieri cu magazine digitale precum Apple, Google și Steam's. Steam a schimbat o parte din modelul de împărțire a veniturilor în ultimele luni, deși Apple și Google se află până acum la armele lor. Într-un apel recent cu acționari și analiști, șeful Google, Sundar Pichai, a declarat că magazinul Google Play oferă valoare dezvoltatorilor.

Microsoft HoloLens este o platformă mult mai înrădăcinată decât Android sau iOS-ul Apple. Când a doua versiune va fi lansată în cursul acestui an, va costa 3.500 de dolari și va fi disponibilă numai pentru companii.

În același timp, o mare parte a industriei - inclusiv Apple, Facebook și Microsoft în sine - consideră că tehnologia realității augmentate, precum HoloLens, este următorul lucru important după smartphone. Prin declararea acestui angajament devreme, Microsoft pare să speră că următoarea generație de dispozitive permite o concurență sănătoasă între magazinele de aplicații.

Și prin îmbogățirea lui Epic, Microsoft are un aliat puternic în luptă. Cele două companii au colaborat anterior pentru a face posibil ca jucătorii "Fortnite" să joace împreună pe Xbox, PC și smartphone-uri - o alianță pe care Sony o are pentru a permite acest tip de joc, dar numai pentru PlayStation 4.

Microsoft a arătat, de fapt, că modul în care un purtător HoloLens 2 poate interacționa cu hologramele plasate de cineva cu un iPad de la Apple folosind camera pentru a proiecta imagini de realitate augmentate, indicând angajamentul suplimentar al companiei de a menține platforma deschisă.

Prin această mișcare, Microsoft nu are prea multe de pierdut aici. În ciuda temerilor anterioare ale lui Sweeney, compania nu a avut mult noroc cu nici unul dintre magazinele de aplicații Windows și nu mai întreținut deloc niciun fel de sistem de operare smartphone.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu