Mazda și Suzuki, acuzate că au trucat testele de emisie pentru mai multe maşini

Problemele par să nu se mai oprească pentru constructorii auto japonezi. După Nissan și Subaru, care au recunoscut încălcări ale procedurilor de inspecție a mașinilor produse și vândute în Japonia, autoritățile nipone au acuzat alți doi constructori locali de practici ilegale.

Ministerul Transporturilor din Japonia a anunțat că Mazda și Suzuki nu au respectat procedurile de testare a emisiilor și a consumului de carburant a mașinilor lor, datele rezultate fiind false.

Concluzia anchetei a venit după ce, anul trecut, autoritățile au cerut controale interne la toți producătorii autohtoni, în urma problemelor de la Nissan și Subaru, scrie automarket.ro.

Potrivit Reuters, oficialii de la Mazda și Suzuki au confirmat practicile de nerespectare a procedurilor și au transmis o informare oficială către minister, dar nu au dorit să facă alte comentarii. La rândul lor, reprezentanții Yamaha au recunoscut încălcarea procedurilor și și-au cerut “scuze sincere”.

În cazul Suzuki, au fost făcute teste "greșite" la 6.401 de unități din 12.819, începând cu anul 2012. La Mazda au fost găsite nereguli pentru 72 de unități dintr-un total de 1.875, din 2014. La Yamaha, 335 de vehicule au fost "cu probleme" din 2016 și până în prezent.

Suzuki susține că nu se gândește momentan la un recall, în timp ce Mazda este implicată pentru prima dată într-un scandal de acest tip.

Într-o comunicare oficială, Mazda confirmă faptul că 72 de vehicule au fost testate prin metode necoforme cu protocolul oficial, însă constructorul nipon susține că eroarea nu a fost una premeditată, ci accidentală. Conform japonezilor, testele ar fi trebuit invalidate de inspectorii care le-au realizat și apoi refăcute, însă nu s-a întâmplat acest lucru.

"Nu există alterarea improprie sau falsificarea datelor de test în niciunul dintre modurile de testare. Au fost identificate date de test care conțin erori de monitorizare a vitezei în 72 de cazuri din 1.472 de vehicule testate conform metodologiei JC08. Compania a identificat două posibile motive pentru aceste erori.

În primul rând, sistemul nu a fost programat să invalideze automat rezultatele când apare o eroare de monitorizare a vitezei. În al doilea rând, procedurile de test au lăsat determinarea erorilor de monitorizare a vitezei la latitudinea fiecărui inspector.

Mazda a decis să ia următoarele măsuri pentru a preveni repetarea situației: sistemul va fi actualizat pentru a invalida automat rezultatele testelor în cazul unei erori de monitorizare a vitezei, iar numărul de angajați care verifică datele inspecțiilor, inclusiv erorile de monitorizare a vitezei, a crescut".

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu