Lucrări cu întârzieri de ani de zile. Când va fi finalizată reparaţia şoselelor Hânceşti-Lăpuşna şi Chişinău-Ungheni

Embed:

Investiţii de milioane de euro, termen limită expirat de două ori şi reparaţii realizate doar în proporţie de aproximativ 50 la sută. Drumul Hânceşti-Lăpuşna, aflat în reparaţie capitală din 2014, urma să fie dat în exploatare anul acesta. Şeful Administraţiei de Stat a Drumurilor spune că deşi compania azeră responsabilă a fost amendată deja cu mii de euro, lucrările ar putea fi continuate de acelaşi agent economic.

Reparaţia drumului de 37 de km s-au oprit în apropiere de satul Oneşti, raionul Hânceşti. Localnicii speră că drumul va fi terminat anul acesta, dar sunt revoltaţi de calitatea proastă a lucrărilor.

"Ei au început lucrările, au luat banii şi au plecat. Au turnat aici pietre, asfalt, aşa când vine doar cineva, când sunt alegerile, în rest iar am rămas cu găuri", a spus locuitorul, Zaharia Moraru.

"S-a mai reparat aşa câte puţin, gropile astea le astupă şi după, ele iar apar".

"Drumurile sunt foarte rele, dar foarte rele. Nu mai avem ce spune, doar cu speranţă ne hrănesc responsabilii. Poate cândva, ceva s-ar face".

Şoferii spun că din cauza gropilor sunt nevoiţi să stea mai mult în service cu maşinile.

"Are deja şase ani de când este intrat în reparaţii drumul acesta, dar nici jumătate nu s-a făcut. Au pus doar un strat de asfalt, dar trebuie două. Odată în câteva luni trebuie să mergem să reparăm maşina, că de nu riscăm să mergem pe jos".

"Mașinele se strică, drumul în schimb nimeni nu se apucă să-l facă".

Potrivit directorului Administraţiei de Stat a Drumurilor, reprezentanţii companiei azere au fost chemaţi la discuţii. Până în data de 15 februarie, trebuie dea asigurări că reiau lucrările şi le finalizează până la sfârşitul anului, altfel contractul va fi reziliat.

"În caz că nu avem siguranţa că ei pot duce la finalitate aceste lucrări, se reziliază contractul, pe lângă acel un milion 600 mii de lei penalităţi de întârziere, se mai încasează încă un milion 600 mii de lei penalităţi pentru rezilierea contractului, garanția de bună execuţia asta este", a comunicat directorul Administraţiei de Stat a Drumurilor, Gheorghe Curmei.

Probleme sunt şi pe traseul Chişinău-Ungheni, unde lucrează aceeaşi companie. Şoseaua trebuia să fie gata de patru ani. Lucrările sunt executate în proporţie de circa 85 la sută, dar şi aici sunt deficienţe.

"Pe sectorul de la Străşeni la Ungheni a fost instalată o bară de metalică. La momentul când au fost importate au venit cu totul alte bariere, pe acte grosimea urma să fie de 4,5 mm, în realitate a fost de 2 mm. Aceste lucrări se consideră neacceptate şi urmează a fi înlăturate şi înlocuite cu altele. În alte cazuri au fost aplicate marcajul, la prima vedere e ok, dar au fost aplicate la temperaturi foarte joase. Pe viitor ar putea să se dezlipească sau să nu dureze mult timp", a afirmat directorul Administraţiei de Stat a Drumurilor, Gheorghe Curmei.

Am încercat să obţinem ieri un comentariu la acest subiect de la conducerea ministerul Economiei și Infrastructurii. Veronica Tocarciuc de la serviciul de presă al instituţiei ne-a spus că va identifica persoana potrivită şi să revenim azi cu un telefon. Doar că azi nu ne-a mai răspuns la apeluri.

loading...

Lasă un comentariu