Legea-i lege, dar nu şi pentru taximetrişti. Tot mai mulţi şoferi prestează servicii ilegal

Embed:

Legea-i lege, dar nu şi pentru taximetrişti. Rar mai găseşti vreun şofer de taxi în Chişinău, care să aibă un aparat de casă funcţional, iar, deşi au dreptul să ceară un bon la finalul călătoriei, puţini sunt cei care o mai fac.

De acest lucru s-au convins şi inspectorii de la Protecţia Consumatorilor, care au efectuat, astăzi, controale în Capitală. 

O persoană susţine că a fost înșelată de un taximetrist. Când a comandat mașina, la telefon i-a fost anunțată o sumă, iar șoferul i-a cerut o sumă mai mare. Pasagerul a cerut un bon de casă, însă șoferul a refuzat să-l elibereze.

Acesta a fost cazul care i-a făcut pe inspectori să se convingă de veridicitatea plângerii.

În urma călătoriei, șoferul nu a cerut o sumă mai mare. Totuși, după ce i-a fost solicitat un bon, inspectorii au primit o hârtie pe care era indicată suma şi data. Conştient că încalcă legea, şoferul a încercat totuşi să se justifice:

"De obicei nimeni nu solicită. Nimeni nici nu întreabă, la nimeni nu trebuie, toți sunt grăbiți, toți repede”, a spus şoferul.

Iar inspectorii s-au convins de un lucru şi aşa evident pentru cei care merg cu taxiurile.

"S-a confirmat că șoferii nu eliberează bonurile de casă, că șoferii nu dispun de taximetre instalate în mașină, ceea ce prezintă încălcarea legislației în vigoare”, a spus inspectorul principal APC, Natalia Diadiuc.

Pentru a clarifica de ce au fost admise aceste nereguli, inspectorii agenției s-au îndreptat către locul de muncă al bărbatului. Reprezentanții companiei însă au spus că administratorul respectivului operator de taxi nu se află la acest sediu.

Ulterior, șoferul taxiului în general a declarat că nu muncește la o companie de taxi.

Pentru că a fost restricționat accesul inspectorilor la administrația companiei, a fost chemată și poliția care a început să investigheze acest caz.

"Pe cazul dat urmează a fi stabilit administratorul firmei date, cine este șoferul, a cui aparține șoferul și o să stabilim cauzele pe cazul dat”, a spus ofiţerul de sector, Iulian Monacu.

Majoritatea este nemulțumită de faptul că taximetriștii nu respectă toate prevederile, inclusiv cer un preț mai mare decât cel anunțat de operatori, însă nu întreprind nicio măsură.

Inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor îndeamnă oamenii să solicite bonul de casă, iar în cazul anumitor nereguli să anunțe instituțiile responsabile.

 

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu