Investitorii străini, îngrijoraţi de situaţia politică din ţară: Mediul de afaceri şi-ar dori stabilitate

Embed:

Oamenii de afaceri şi investitorii străini se arată îngrijoraţi de situaţia politică din ţară. Întruniţi astăzi la un forum internaţional, în Capitală, aceştia au discutat despre potenţialul climatului economic moldovenesc.

Anul trecut, volumul investiţiilor străine în ţara noastră a crescut cu 30 la sută în comparaţie cu 2017, iar pentru a menţine şi îmbunătăţi aceste cifre, oamenii de afaceri spun că şi-ar dori o stabilitate, inclusiv în domeniul politic.

Anul trecut, cifra investiţiilor în ţara noastră a ajuns să depăşească 180 de milioane de dolari.

"Majoritatea acestor investiţii vin din pieţele Uniunii Europene şi se cifrează la circa 84,5 la sută din volumul total al investiţiilor. Şi 12 procente din volumul total al investiţiilor injectate sunt reinvestiţii în companiile fiice ale investitorilor deja prezenţi", a menţionat Rodica Verbeniuc, directorul general al Agenţiei de Investiţii.

Investitorii şi oamenii de afaceri spun că ţara noastră are mari oportunităţi de dezvoltare în sfera businessului, dar, stabilitatea politică este una dintre condiţiile necesare pentru existenţa unui mediu de afaceri favorabil.

"Chemăm toţi liderii politici la un dialog politic, pentru că pentru mediul investiţional atât local, cât şi internaţional, este absolut imperativ să continuăm cu reformele lansate, în special reformele în justiţie. Evident că mediul de afaceri şi-ar dori o stabilitate politică", a precizat Mariana Rufa, director executiv Asociaţia Businessului European.

"Nu cred că poate să existe un business fără un Guvern cu care să comunice, fără un Parlament unde să fie date legi. Guvernul României îşi propune să creeze un departament pentru Republica Moldova, ne-am oferit sprijinul necondiţionat, suntem prezenţi în Republica Moldova de foarte multă vreme", a subliniat Dan Nuţiu, directorul executiv al Asociaţiei Investitorilor din România în Republica Moldova.

William Ng vine din China şi spune că a descoperit Moldova prin intermediul vinurilor. El ar vrea să încerce să-i ajute pe oamenii de afaceri din Moldova să se promoveze online în China, cu ajutorul unor platforme noi.

"De exemplu, voi folosiţi Instagramul. În China, se foloseşte o altă reţea de socializare. Astfel, am putea ajuta ca unele afaceri din Moldova să se promoveze în China", a punctat William Ng.

Moldova Business Week este la a şasea ediţie în ţara noastră. Evenimentul, care va ţine patru zile, întruneşte peste 1500 de participanţi şi peste o sută de speakeri din 24 ţări, care discută despre oportunitățile investiţionale în Republica Moldova.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu