Gata cu greşelile de pe panourile publicitare. Toţi agenţii economici din ţară, OBLIGAŢI să facă ASTA

Embed:

Academia de Științe a Moldovei a elaborat un proiect de hotărâre de Guvern, care prevede obligaţia pentru toţi agenții economici de a coordona denumirile produselor şi textele publicitare cu Centrul Național de Terminologie. Cei care nu se vor conforma acestei prevederi, riscă amenzi. Documentul a fost propus pentru dezbateri publice.

Panouri publicitare cu greşeli pot fi găsite cu duiumul în Chişinău.

În regiunea Pieței Centrale pot fi găsite cele mai multe texte publicitare și anunțuri care conțin greșeli gramaticale. Proprietarii acestui magazin, de exemplu, ne informează că vând rochii de mireasă cu "dizain exclusiv". Cuvântul este scris însă incorect.

Unii oamenii consideră că autorii textelor publicitare care conţin greşeli gramaticale trebuie să fie pedepsiţi:

"Nu-mi place când văd. Pedepsiţi, nu ştiu în ce fel, dar nu-mi place când văd erorile."

"Erorile gramaticale arată nivelul general al culturii poporului. La aceste mici detalii trebuie de atras atenţia şi făcut să fie corect. Copiii de mici îi învăţăm să vorbească cu greșeli."

"Cred că trebuie educaţi, de pedepsit nu putem."

Autorităţile vor să facă ordine în spaţiul publicitar şi să asigure corectitudinea lingvistică în textele reclamelor.

"Sunt foarte mulţi care nu vin sau care vin foarte târziu şi uneori se corectează, alteori aşa rămâne. Este un prim pas spre constituirea şi instituirea unui mecanism a unor instituţii care să fie abilitate să poată funcţiona şi să poată redresa situaţia noastră care este aşa cum este", a declarat coordonatorul ştiinţific al Centrului Naţional de Terminologie, Valeriu Culev. 

Primăria Capitalei a aprobat anterior o decizie prin care i-a obligat pe agenții economici să coordoneze toate textele publicitare cu Centrul Naţional de Terminologie, însă decizia nu prevede şi amenzi pentru nerespectarea ei.

 
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu