Facebook va eticheta mai vizibil postările Fake News

Facebook continuă lupta împotriva campaniilor de dezinformare introducând noi modalităţi pentru evidenţierea postărilor din categoria Fake News şi conţinutul semnat de entităţi media deţinute de stat.

Pregătind terenul pentru următoarea rundă de alegeri din Statele Unite, administratorii Facebook au eliminat şi patru reţele specializate în propagarea de Fake News pe teme politice, folosind conturi administrate din Iran şi Rusia.

În timp ce lupta împotriva conţinutului clandestin e intensifică, Facebook rămâne totuşi fidel deciziei de a nu verifica pentru acurateţea conţinutului postările pe teme electorale, dacă acestea sunt contractate ca şi reclame de entităţi politice recunoscute.

Printre noutăţile aduse de Facebook în pregătirea următoarelor runde de alegeri electorale se mai numără:

  • Facebook Protect - un serviciu pentru protejarea conturilor folosite de candidaţi la alegeri. Include autentificare în doi paşi activată în mod implicit şi monitorizarea tentativelor de hacking, cum ar fi încercări de login din locaţii neobişnuite sau dispozitive neverificate anterior.
  • Adăugarea de informaţii despre proprietarul unei pagini de Facebook, într-un nou tab etichetat „Organizaţii care administrează această pagină”, conţinând numele legal al organizaţiei respective, oraşul unde este înregistrată, numere de telefon sau website.
  • Începând cu luna viitoare, publicaţiile „aflate în întregime sau parţial sub controlul guvernamental” vor primi eticheta „media controlată de stat”. Pe listă se vor afla nume precum Russia Today, dar şi alte publicaţii cu nume mai puţin cunoscute.
  • Facebook va pune la dispoziţie şi un nou tracking tool, cu informaţii despre candidaţii prezidenţiali din Statele Unite, arătând detalii cum ar banii cheltuiţi pentru campanie pe Facebook şi repartizarea pe regiuni.
  • Postările care includ poze sau clipuri parţial sau complet falsificate, inclusiv cele distribuite pe Instagram, vor primi eticheta Fake News şi ascunse privirii, utilizatorii fiind în schimb direcţionaţi spre un link cu explicaţii suplimentare. În plus, atunci când utilizatorii Instagram vor încerca să distribuie postări evaluate deja ca fiind false, Facebook va afişa un indicator pop-up cu rating-ul acestora.
  • Reclamele pe Facebook care promovează absenteismul la vot sau descurajează participarea vor fi interzise, scrie go4it.ro

Lasă un comentariu