Epoca bătrâneții! Țara care apelează la roboți pentru a acoperi lipsa forței de muncă

 Japonia, țara marilor „reverii” economice digitale, se confruntă cu o profundă criză de forță de muncă în sectorul întreprinderilor mici și mijlocii.

Pentru a acoperi acest vid de personal, oamenii de afaceri vor să apeleze la roboți, care ar trebui să automatizeze o gamă largă de sarcini, de la manufactură și până la servicii din industria hotelieră, cum ar fi room service-ul, relatează digi24.ro.

Companiile cu un capital social cuprins între 100 de milioane de yeni și 1 miliard de yeni intenționează o stimulare a investițiilor cu 17, 5% în acest an fiscal, avânt care anunță un nivel record al ultimilor ani, se arată într-un raport al Băncii Naționale a Japoniei.

Deși este încă neclar câte procente din această politică de stimulare economică au luat, de la începutul anului, calea automatizării, guvernanții spun că au remarcat o infuzie semnificativă de bani în creșterea eficienței.

Iar veniturile producătorilor de roboți au crescut exponențial în perioada ianurie-martie a acestui an.

În prezent, economia Japoniei înaintează pe o „gheață subțire”, pe fondul îmbătrânirii populației. 90% dintre companiile japoneze provin din sectorul IMM-urilor.

Pe celălalt taler al balanței, realitățile demografice conturează un tablou sumbru: populația aptă de muncă a Japoniei a atins în 1995 un vârf de 87 de milioane de persoane, însă din acel an, indicele a intrat într-un declin continuu. Guvernul estimează că numărul va scădea în acest an până la 76 de milioane, iar în 2065 va atinge 45 de milioane.

Roboții nu ocupă locuri de muncă doar în industria manufacturieră și în domeniul construcțiilor, ci sunt la mare căutare și în rândul producătorilor de alimente sau în lanțurile hoteliere. De exemplu, Hotelul „Hen na” din Tokyo se promovează deja sub eticheta de „hotel-robot”.

Folosește 140 de roboți și alte tipuri de infrastructură bazată pe inteligență artficială. Fiecare cameră este dotată cu un robot în formă de ou sau cu un asistent personal, numit Tapia, care utilizează inteligența artificială pentru a recunoaște chipurile clienților și a răspunde comenzilor lor vocale. În timp ce, pe holurile hotelului, pot fi văzuți roboți-menajeri care împing cărucioare cu saci de gunoi.

 

 

 

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu