Descoperire ULUITOARE: Maşinile ar putea fi alimentate cu bacterii intestinale

Benzina şi motorina ar putea fi înlocuite cu un combustibil produs de o bacteria E. coli, care se găseşte şi în intestinul uman, scrie descopera.ro.

Recent, cercetătorii de la Imperial College London au pus la punct o tehnologie perin care utilizează E. coli pentru a produce propan – un compus gazos, ce ar putea fi utilizat, în viitor, drept carburant.

Escherichia coli (E. coli) este un locuitor permanent al intestinului uman şi o componentă importantă a microbiomului intestinal; are diferite tulpini (subtipuri) dintre care unele pot produce, în unele cazuri, infecţii manifestate prin diaree. Dar E. coli este şi una dintre bacteriile cel mai mult folosite pentru sinteza a diferite substanţe utile.

Adăugând culturilor de bacterii 3 enzime speciale, cercetătorii au putut extrage apoi acid butiric, compus esenţial pentru producerea de propan.

Deşi cercetările sunt abia la început şi cantităţile produse sunt foarte mici, reuşita arată că procesul este posibil, iar combustibilul astfel produs poate fi utilizat direct în motoare.