DESCOPERIRE MAJORĂ: Astronomii au identificat cea mai mare planeta care orbitează în jurul a doi sori

Astronomii au anunţat o descoperire imporantă: cea mai mare planetă cunoscută care orbitează în jurul a doi sori, citează realitatea.net.

Astronomii au folosit date furnizate de telescopul Kepler de la NASA şi au reuşit să identifice cea mai mare planetă cunoscută care orbitează în jurul a doi sori.

Planeta denumită Kepler-1647b are aceeaşi mărime ca şi Jupiter şi se învârte în jurul unei stele de mărimea Soarelui nostru şi a unei stele puţin mai mici decât prima.

Planetele care orbitează sisteme solare duale sunt extrem de rare. Planeta Kepler-1647b are o perioadă orbitală extrem de mare, având nevoie de 3 ani pământeşti pentru a face o rotaţie completă în jurul celor doi sori.

Întreg sistemul este localizat la 3.700 ani lumină de noi şi are o vechime de circa 4,4 miliarde ani, ca şi sistemul nostru solar, scrie The Verge. Descoperireaa fost făcută de  American Astronomical Society din San Diego.