Decizia Facebook de a modifica radical news feed-ul a stârnit NEMULŢUMIREA producătorilor de conţinut media

Decizia Facebook de a modifica radical news feed-ul în perioada imediat următoare a stârnit ample discuții referitoare la efectele măsurii asupra producătorilor de conținut media. Pe de o parte, mulți se tem că majoritatea covârșitoare a instituțiilor de presă vor avea de suferit.

Alții, pe de altă parte, salută măsură drept o șansă în luptă cu fake news și în bătălia presei pentru a-și câștiga relevanța, după o perioadă în care miza a fost clickul cu orice preț și mai puțin conținutul în sine, scrie hotnews.ro.

New York Times comentează că pentru majoritatea editorilor de presă online era de așteptat ca Facebook să ia o măsură de a reduce prioritatea acordată, în news feed-ul utilizatorilor, conținutului media și de a da o atenție mai mare conținutului publicat de prieteni și familie și conținutului de calitate.

Pentru reprezentanți ai industriei media citați de ziar, există, însă, problema transparenței:

  • Raju Narisetti, Gizmodo Media Group: "Ca de obicei, ar fi bine ca orice platformă, mai ales Facebook, să dovedească transparentă în privința modului în care decide ce înseamnă "calitate"".
  • Jason Kint, șeful Digital Content Next, organizație ce reprezintă mai multe grupuri media și de divertisment, inclusiv NY Times: "Dacă această schimbare e semnificativă în măsura în care o descriu cei de la Facebook, organizațiile media fie se vor prăbuși, fie vor avea de câștigat, în funcție de o schimbare asupra căreia ele nu au avut niciun fel de aport".

Aceeași publicație mai scrie că măsura Facebook ar putea fi o încercare a acestei platforme de a se îndepărta de controversele politice, după ce a fost acuzată că a permis diseminarea de conținut, inclusiv de proveniență rusească, ce a dus la tensiuni profunde pe scena politică, mai ales în SUA.

Ziarul mai arată că, pentru multe companii, modelul dependenței de Facebook s-a dovedit, până acum, un model îndoielnic de afaceri, având în vedere că platforma a dovedit că poate schimba oricând felul cum permite afișarea conținutului în news feed. În plus, aceeași sursă citează date ale companiei Parse.ly potrivit cărora traficul atras de publisheri de la Facebook a scăzut, între februarie și octombrie 2017, cu 25%.

Schimbările anunțate de Facebook sunt analizate și de The Verge, care arată că, deși e tentant să credem că acestea au drept scop să limiteze răspândirea falsurilor și a propagandei prin intermediul platformei, s-ar putea ca acestea să nu aibă un astfel de efect. După cum arată sursa citată, știrile false se răspândesc, adesea, în mod viral tocmai din cauza implicării mari pe care o au subiectele mari în rândul comunităților cu opinii foarte puternice pe o temă sau alta. Această măsură ar putea să întărească "bulele" Facebook, decât să le slăbească, scrie The Verge.

The Guardian amintește de testele făcute de Facebook în octombrie 2017, în mai multe țări, unde "conținutul public" a fost eliminat din news feed-ul clasic și introdus într-un tab separat. Măsura a stârnit proteste vehemente din partea editorilor din acele țări, determinând compania să declare că a fost vorba doar de teste, nu de acțiuni permanente.

Acum, reprezentanții Facebook spun că noile măsuri nu vor fi atât de radicale, iar o parte din "conținutul public" va continua să apară în news feed, ei avertizând însă că "pe măsură ce facem aceste actualizări, reach-ul paginilor, timpul petrecut de utilizatori urmărind conținutul lor video sau traficul atras de ele vor ar putea să scadă. Impactul va avea grade diferite, de la pagină la pagină, în funcție de factori ce includ tipul de conținut produs sau modul cum interacționează oamenii cu el".

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu