De doi ani, piaţa europeană a devenit CEA MAI IMPORTANTĂ pentru antreprenorii moldoveni

Embed:

Din 2014, livrările de mărfuri moldoveneşti în statele comunitare au crescut cu 13 la sută, iar valoarea bunurilor exportate a depăşit două miliarde de dolari. Astfel, piaţa europeană a devenit cea mai importantă pentru ţara noastră.

Datele au fost prezentate, astăzi, în cadrul conferinţei organizate în contextul împlinirii a doi ani de la liberalizarea comerţului dintre UE şi Republica Moldova. 

Veaceslav Paniş deţine o fabrică de mobilă şi decoraţiuni interiorare. De aproape un an şi jumătate, produsele sale ajung pe piaţa românească. Antreprenorul spune că liberalizarea zonei de comerţ cu Uniunea Europeană i-a oferit mai multe oportunităţi.

"Ne-a adus în primul rând un plus de motivaţie ca să avem curajul că să penetrăm piaţa Uniunii Europene. Totodată şi lipsa barierilor de export ne-a ajutat foarte mult", a spus antreprenorul Veaceslav Paniş. 

Pe lângă România, Veaceslav Paniş a început să testeze şi alte pieţe europene.

"Ne interesează foarte mult Italia şi Germania, am avut exporturi ocazionale în Franţa şi Marea Britanie, încercăm să ne dezvoltăm", a mai spus antreprenorul. 

Ministrul Economiei susţine că, în doi ani, Uniunea Europeană a devenit cea mai stabilă piaţă de desfacere pentru produsele moldoveneşti.

"Doar în doi ani de zile, această creştere a exporturilor a fost de peste 13 la sută. Având în vedere capacităţile noastre de export, totuşi piaţa europeană a fost o soluţie şi este o soluţie de salvare pentru exporturile noastre, pentru economia noastră", a declarat ministrul Economiei, Octavian Calmîc. 

La rândul său, şeful Delegaţiei UE în Moldova, Pirkka Tapiola, a îndemnat autorităţile să continue implementarea reformelor, pentru ca investitorii europeni să vină în ţara noastră.

"Când companiile se gândesc să investească într-o ţară, atrag atenţia la două lucruri: dacă au acces la justiţie şi dacă trebuie să plătească mită. E nevoie de reguli clare", a declarat  şeful Delegaţiei UE în Republica Moldova, Pirkka Tapiola

Pe lângă asigurarea unui mediu de afaceri favorabil, o altă provocare pentru guvernanţi este şi asigurarea accesului la finanţare a companiilor care vor să pătrundă pe piaţa UE.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu