Cum să obții jobul la care visezi. 5 trucuri simple pentru candidați

Dacă ești în căutare de un job nou, știi că ai nevoie de mai mult decât de un CV bun. Desigur, trebuie să acorzi mare atenție completării acestuia. Include doar informațiile relevante și surprinde cât mai obiectiv abilitățile și competențele tale. În plus, ai nevoie să impresionezi angajatorii de la începutul interviului, iar acest lucru nu este deloc simplu, scrie libertatea.ro.

Conform site-ului Undercover Recruiter, 33% dintre angajatori s-au decis în primele 90 de secunde ale unui interviu dacă vor sau nu să angajeze o persoană. Realizarea unei impresii bune în doar 90 de secunde din cele 40 de minute ale unui interviu pare imposibilă, dar cu o pregătire corespunzătoare vei reuși. Totul, de la îmbrăcăminte, până la atitudinea afișată, contribuie la prima impresie. Așă că trebuie să iei toate detaliile în considerare. Următoarele 5 sfaturi te vor ajuta să te pregătești în detaliu, pentru ca tu să ai un interviu de succes:

  1. Documentează-te

Cea mai mare greșeală pe care o poți face este să te prezinți nepregătit la un interviu. Această greșeală este realizată de 47% din persoanele intervievate, care au cunoștințe limitate despre firma unde aplică pentru un job nou. Cu cât te vei interesa mai mult despre locul de muncă dorit, cu atât vei avea mai multe șanse să îl obții.

Pe lângă informațiile despre firmă, trebuie să te interesezi și cu privire la potențialele întrebări adresate de către angajator. Printre cele mai comune intrebari interviu de angajare se numără: „Ce îmi poți spune despre parcursul tău profesional?”, „Cum arată pentru tine jobul ideal?” sau „De ce îți dorești acest loc de muncă?”. Trebuie să ai un răspuns pregătit pentru toate întrebările pe care angajatorul ți le-ar putea adresa. Astfel, nu vei petrece mult timp formulându-ți răspunsul și vei fi mult mai coerent în discurs.
  1. Analizează-te

De cele mai multe ori, interviurile încep cu cerința de a te descrie, iar întrebările personale nu se opresc aici. Calități, defecte, aspirații, toate sunt de obicei incluse în întrebările menite să te diferențieze de ceilalți candidați. Din păcate, la acestea este cel mai dificil de răspuns.

De aceea, înainte de toate, trebuie să îți analizezi personalitatea, calitățile și aspirațiile. Chiar dacă în timpul interviului vei oferi răspunsuri menite să facă o impresie bună, trebuie să fie aproape de adevăr.

La cerința „Spune-mi despre tine”, este recomandat să începi cu un scurt istoric al educației tale și să continui cu experiența de muncă. Dacă va trebui să te descrii în câteva cuvinte, utilizează-le pe acelea care descriu postul dorit (de exemplu, comunicativ, un bun organizator).

Cu siguranță vei fi pus în postura de a-ți enumera câteva defecte. În această situație, răspunsul „Sunt perfecționist” trebuie evitat, fiind un clișeu. Există două modalități de a răspunde la această întrebare: într-un mod amuzant sau folosind un defect care nu ți-ar influența activitatea la job. Prima modalitatea poate fi folosită doar în anumite situații. Dacă atmosfera este mai formală, e bine să optezi pentru cea de a doua opțiune.
  1. Repetă

După ce te-ai gândit la răspunsurile pe care le-ai oferi, trebuie să le repeți. Astfel vei fi mult mai rapid și coerent în momentul în care va trebui să răspunzi. Realizează o listă cu întrebările pe care angajatorul ți le-ar putea adresa și repetă răspunsurile cu voce tare, în fața oglinzii. Chiar dacă este recomandat să îți pregătești răspunsurile, ai grijă ca în momentul interviului acestea să pară cât mai naturale.

  1. Lucrează la prima impresie

Prima impresie este vitală pentru decizia angajatorului, așa că fii sigur că vei face tot ce poți să obții una favorabilă. Ai mare grijă la ținuta pe care o alegi, optează pentru culori neutre și accesorii subtile. Evită modelele și culorile vibrante, pantofii cu toc înalt, bluzele cu un decolteu generos sau fustele cu o lungime cu mult deasupra genunchiului. De asemenea, machiajul trebuie să fie unul cât mai natural și mai neutru.

  1. Alungă emoțiile

Atitudinea pe care o ai în timpul interviului va influența foarte mult impresia angajatorului. Statisticile arată că 67% din persoanele intervievate evită contactul vizual și 38% uită să zâmbească. Acestea sunt două mari greșeli pe care trebuie să eviți să le faci. Zâmbind, vei demonstra că ai încredere în tine și că te afli exact unde îți dorești. În plus, contactul vizual este extrem de important pentru un dialog de calitate.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu