Cum răspunde Zara la intenţiile Amazon de a deveni actorul principal în lumea modei

Planurile Amazon, de a deveni un actor din ce în ce mai activ în lumea comerțului cu haine, nu au rămas fără răspuns din partea gigantului mondial Zara. Grupul spaniol Inditex, care deține Zara, a conceput un răspuns la ofensiva americanilor, scrie Digi24.ro.

Compania Inditex SA intenționează să fabrice hainele sub etichetă Zara, dar și alte mărci ale sale, disponibile online oriunde în lume în decurs de doi ani, urmărind să devină unul dintre primii fabricanți globali de confecții, in condițiile unei ofensive din ce în ce mai vizibile a Amazon în acest domeniu, potrivit Bloomberg.

"Vrem să punem la dispoziția tuturor clienților noștri colecțiile noastre de modă, oriunde s-ar afla în lume, chiar și pe acele piețe care nu dispun în prezent de magazinele noastre fizice", a declarat marți președintele grupului, Pablo Isla, cu ocazia deschiderii unui magazin la Milano.

Scopul este acela de a dubla prezența online a grupului vestimentar. Zara are magazine în 96 de țări însă oferta e-commerce este disponibilă în doar jumătate dintre acestea.

Există o îngrijorare crescândă a investitorilor privind concurența puternică venită din partea rivalilor de vârf și faptul că vânzările pe internet amenință să erodeze marjele de profit.

Analiștii Morgan Stanley au avertizat săptămâna trecută că compania a trecut de la o situație excepțional – pozitivă la una bună, iar Credit Suisse a apreciat în această săptămână că migrarea spre vânzările online nu este la fel de benefică pentru Inditex ca expansiunea tradițională a magazinelor.

Acțiunile Inditex au scăzut în acest an cu 14%. Miercuri, ora 9:59,  au scăzut la Madrid cu 0,8%, până la 25,06 euro.

Comentariile șefului Pablo Isla sunt un moment rar pentru Inditex. Compania evită să stabilească obiective mari sau să facă comentarii detaliate cu privire la perspectivele sale.

Cu toate acestea, anunțul se potrivește cu concentrarea sporită a comercianților cu amănuntul asupra operațiunilor web și a investițiilor sale în tehnologie, de la aplicații destinate inventarului stocurilor la aplicații de realitate virtuală în cabinele de probă.

"Acesta este un anunț pozitiv, deoarece implică un progres clar în ceea ce privește concurența de la alte platforme online", a declarat analiștii de la Banco de Sabadell condus de Nicolas Fernandez într-o notă adresată clienților.

"Cu toate acestea, este dificil de măsurat fără detalii despre modul în care planul vor fi puse în aplicare și costurile posibile. "

Comerțul electronic reprezintă sursa de 10% din vânzările Inditex, care au crescut anul trecut cu peste 40%, au scris analiștii.

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu