Cinci dintre cele mai mari greşeli din IT&C în 2012

Anul este pe sfârşite, dar companiile din IT&C mai au suficient timp pentru a scăpa vreo gafă, însă una mică, pentru că cele mari au fost deja comise, scrie Hit.ro.

Iată cinci dintre cele mai mari eşecuri sau derapaje din industria de profil care s-au întâmplat în 2012: 

1. Google Nexus Q

Nexus Q poate face streaming direct din Google Play Music, Google Play TV & Movies sau din YouTube şi are şi rol de amplificator audio. Sau, mai bine spus, ar fi trebuit să ofere toate aceste facilităţi. Cu un design destul de inspirat, noua "jucărie" a celor de la Google s-a dovedit un eşec din cauza "grămezii" de bug-uri software. Google a retras produsul înainte de a-l lansa comercial - o veste bună pentru consumatori, dar nu şi pentru companie.

2. Microsoft + Nokia = ?

Colaborarea dintre Microsoft şi Nokia nu a reuşit să convingă pe nimeni că acesta este drumul cel mai scurt pe care finlandezii trebuie să calce pentru a redeveni de succes. Un eşec dureros a fost înregistrat în acest an pe o piaţă extrem de importantă: SUA.

Lansarea Nokia Lumia 900 nu a trezit interesul americanilor pentru noile device-uri, de altfel foarte bune, născute din colaborarea Nokia - Microsoft. Să fie de vină lipsa de inspiraţie a departamentelor de marketing?

3. Hărţile Apple

Problemele pe care utilizatorii le-au avut cu hărţile Apple (Maps) au dus la pierderi de zeci de miliarde pentru compania americană. Apple s-a recunoscut învinsă temporar pe segmentul acesta şi chiar CEO-ul companiei, Tim Cook, şi-a cerut scuze faţă de fanii Apple pentru eşec. Apoi le-a recomandat să folosească produsele concurentei, adică Nokia Maps sau Google Maps.

4. Listarea la bursă a Facebook

Toţi cei care l-au sfătuit pe Mark Zuckerberg să listeze compania la un preţ prea mare au dat dovadă de o lăcomie exagerată. Ei s-au  bazat şi pe naivitatea manifestată chiar de Zuckerberg în problema WallStreet, aşa că eşecul listării Facebook la bursă era... garantat. Ulterior, după ce toată lumea a revenit cât de cât cu picioarele pe pământ, iar Zuckerberg a recunoscut că nu prea se pricepe la tranzacţii bursiere, cotaţiile Facebook au început să-şi revină.

5. Oprah: reclamă la iPad prin intermediul ...Microsoft Surface

Celebra realizatoare TV Oprah Winfrey le recomandă tuturor şi pe toate căile să cumpere o tabletă PC Surface de la Microsoft, pentru că produsul este "un fel de Mercedes Benz". Totul ar fi perfect dacă Oprah nu ar folosi un iPad de la Apple în timp ce face reclamă pentru Microsoft.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu