Chişinăul, capitala autobuzelor vechi. Unii consilieri locali AU SPUS NU deciziei privind punerea în circulaţie a transportului nou

Embed:

Capitala nu va avea, deocamdată, autobuze noi. Deși încă în 2013 a fost elaborat un proiect cu privire la punerea în circulație a 100 de autobuze noi, documentul a fost trimis pentru a treia oară la reexaminare. Asta după ce mai mulţi consilierii municipali nu şi-au dat votul pentru o decizie în acest sens.

Unii aleşi locali spun că proiectul nu poate fi implementat pentru că întreprinderea nu este gestionată corect, iar planul propus este nefuncţional.

"Întreprinderea este foarte bolnavă din punct de vedere economico-financiar și acest credit va fi mâncat fără a produce rezultate. Se produc și se înaintează consiliului niște documente crude", a declarat Ghenadie Ivașcenco, consilier municipal.

Conducerea Parcului Urban de Autobuze susține însă că aceasta este singura soluție pentru dezvoltarea transportului public municipal.

"Ei propun la 4 % anual, 15% prima plată ceea ce este pentru noi acceptabil. Întreprinderea nu are sursele necesare pentru a procura unitățile de transport", a explicat Iacob Capcelea, directorul Parcului urban de Autobuze.

Călătorii sunt de părere că starea tehnică a autobuzelor lasă mult de dorit, iar acest lucru pune în pericol siguranța lor:

"Fiecare mașină are 15 - 20 de ani și gata trebuie de scos de pe rută. Trebuie consilieri primăriei să călătorească prin aceste troleibuze și autobuze".

"Câteodată îți pare că o să cadă și o să se desfacă pe loc, o să rămânem doar cu scaunele sub fund".

"În mare parte sunt cam vechi, în stare cam deplorabilă. fac zgomot, dar mai mult putem vorbi de poluarea aerului".

Potrivit datelor, dintre cele 140 de unități de transport de care dispune întreprinderea, 120 au termenul de exploatare depășit.

 Prețul unui autobuz variază între 20 și 70 de mii de euro.

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu