Cele mai bune şi cele mai rele alimente pentru digestie

Stomacul ar trebui să fie în stare să proceseze orice alimente pe care le consumăm. Lucrurile se schimbă, însă, când intervin şi alţi factori: modul de preparare al mâncării sau stilul de viaţă.

Ca regulă generală, mâncărurile grase sunt întotdeauna de evitat, deoarece sunt digerate foarte greu. Însă există şi alimente care sunt benefice stomacului.

Printre cele mai rele alimente pentru digestie se numără mâncarea grasă şi prăjelile. Acestea pot cauza arsuri şi o aciditate mult prea mare.

- Ardeii iuţi. Emblema mâncărurilor picante irită esofagul şi cauzează arsuri stomacale.

- Lactatele. Cum ai nevoie de calciu în alimentaţia de zi cu zi, cele mai la îndemână surse sunt laptele sau brânzeturile. Însa pentru persoanele cu intoleranţă la lactoză, aceste produse pot cauza diaree, balonări sau crampe.

- Alcoolul. Într-adevăr, relaxează corpul, dar, în acelaşi timp, şi esofagul, ceea ce duce la un reflux de acid şi dureri. Consumul de alcool inflamează pereţii stomacului, astfel anumite enzime nu pot fi produse şi nutrienţii rămân neabsorbiţi. Prea mult alcool cauzează diaree şi crampe. Se recomandă a nu se consuma mai mult de două pahare de alcool pe zi pentru bărbaţi şi unul pentru femei.

- Fructe de pădure. În general bune pentru sănătate, aceste fructe pot constitui o problemă atunci când au mici seminţe. Problemele apar la persoanele care suferă de diverticulită, un fel de buzunare care se dezvoltă în intestin, de regulă cel gros, şi care se inflamează sau infectează. Se pare că seminţele fructelor de pădure acoperă "buzunarele" şi sporesc riscul apariţiei de infecţii. Deci, dacă observi că seminţele de orice fel îţi irită stomacul, ţine-te departe de ele.

- Ciocolata. Nu este deloc "delicioasă" pentru persoanele cu probleme la stomac. Poate fi neprietenoasă şi cu persoanele alergice la lactate, dar şi cafeina din cacao poate constitui o problemă.

- Cafea, ceai sau băuturi răcoritoare. Produc aciditate mare în stomac, crampe şi dureri.

- Porumb. Bogat în fibre, porumbul este în general un aliment benefic. Dar acesta poate conţine şi celuloză, un tip de fibră greu de digerat, din cauza lipsei enzimei necesare. Cea mai simplă soluţie este să mesteci foarte bine porumbul înainte de a-l înghiţi. Altfel, va rămâne nedigerat şi îţi va provoca gaze ţi dureri abdominale.

Alimentele benefice digestiei sunt:

- Iaurtul. Conţine bacterii care ajută flora naturală a stomacului să-şi îndeplinească digestia.

- Carnea albă şi peştele. Dacă ai de gând să mănânci carne, alege pui, peşte sau orice alt tip de carne slabă, în locul unei fripturi bine rumenite. Carnea roşie este mai grasă şi mai greu digerată decât carnea de pui sau peşte.

- Cereale integrale. Fibrele din cereale aduc doar beneficii întregului organism, de aceea sunt recomandate pentru consumul zilnic.

- Banane. Aceste fructe ajută sistemul digestiv să-şi revină în urma unei suprasolicitări.

- Ghimbir. Folosit de sute de ani pentru tratarea greţurilor, stărilor de vomă, lips< apetitului, balonări etc. Trebuie consumat cu moderaţie: nu mai mult de două-patru grame pe zi.

 

loading...
Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu