Ce se întâmplă în organism atunci când dormim. Au loc fenomene incredibile

Ce ți se întâmplă în timp ce dormi? Somnul este o stare atât de liniștită, nu? Evocă imagini cu ochii închiși, respirație ușoară, vise și relaxare. Însă în timp ce tu dormi, corpul este implicat într-o mulțime de procese care te vor uimi. Nu-ți face griji: toate acestea sunt absolut normale. Însă, după ce vei citi acest articol, nu vei mai privi nicodată somnul la fel.

1. Temperatura corpului scade dramatic

Chiar înainte să adormi, temperatura corpului începe să scadă, susține Michael Breus, psiholog și specialist în analiza șomului la Scottsdale, AZ. Odată cu relaxarea corpului, creierul începe să elibereze melatonina. Aceasta afectează ritmul circadian (ritmul biologic) și îi transmite corpului că este timpul pentru odihnă. Cea mai mică valoare a temperaturii se înregistrează în jurul orei 2:30 dimineața. Așa că poți programa termostatul pentru a ridica temperatura în casă pentru o oră sau două. În caz contrar, îi vei fura partenerei/ului pledul pentru a te încălzi.

2. Crește producția de colagen

Colagenul este o proteină ce întărește vasele sanguine și oferă elasticitate pielii. Când dormi te afli într-o stare de nemișcare, așa că hormonii de creștere sunt eliberați pentru a spune celulelor de grăsime să elibereze energie – s-a demonstrat că acești hormoni stimulează și creșterea nivelului de colagen. „În vreme ce producția de colagen atinge apogeul în timpul somnului, cremele hidratante care conțin retinol și renoid trebuie folosite înainte de a merge la culcare pentru că interacționează bine cu colagenul, combat problemele de pigment și lupta împotriva ridurilor”, susține Melanie Palm, medic dermatolog la Solana Beach, scrie antena3.ro

3. Slăbești

Este unul dintre motivele pentru care este bine să te cântărești dimineața și nu seara: pierzi apa prin transpirație și expiri aerul umed din timpul nopții, susține Breus. Acest fenomen poate avea loc și în timpul zilei, însă mâncatul și băutul în timp ce ești trează neutralizează orice scădere în greutate. Iar dacă dormi numai patru cinci ore pe noapte ai putea anula efectele oricărei diete și exerciții fizice pe care le faci ziuă. Pentru a-ți reduce talia trebuie să dormi măcar șapte ore pe noapte.

Lasă un comentariu