Ce să mănânci în POST ca să nu ai probleme cu digestia

Perioada postului îţi face bine! Pentru că nu mai mănânci carne, ouă şi lactate, organismul tău mai scapă de toxine. Iar principalele alimente pe care le consumi acum au două mari calităţi: sunt hrănitoare şi te ajută să previi multe probleme de sănătate.

Morcovul

Substanţele de bază din morcov sunt vitamina A, fierul şi betacarotenul (un puternic antioxidant). Ele ajută digestia şi combat cancerul.

În plus: ameliorează vederea (în special pe timp de noapte); scade nivelul colesterolului; fortifică imunitatea (capacitatea de apărare a organismului); contribuie la reducerea greutăţii corporale; compresele cu suc de morcov vindecă arsurile pielii.

Mărul

Mărul conţine substanţe foarte importante - fibre alimentare şi antioxidanţi - care ţin sub control colesterolul, prevenind infarctul miocardic şi accidentele vasculare cerebrale.

În plus: previne constipaţia, diareea şi cancerul de colon; fortifică articulaţiile şi reduce riscul de osteoporoză; ţine glicemia sub control, preîntâmpinând apariţia diabetului; asigură sănătatea plămânilor şi te apără de astm bronşic.

Orezul

Bogat în vitaminele B1 şi B4, orezul stimulează activitatea creierului.

În plus: ajută la eliminarea pietrelor de la rinichi (transformându-le în nisip); combate diabetul; protejează inima, prevenind accidentele vasculare; are efect laxativ; tratează bronşitele, traheitele şi virozele.

Banana

Foarte bogată în vitamine şi minerale, banana e un remediu savuros împotriva stresului şi a stărilor depresive. Şi se pare că face minuni şi împotriva mahmurelii.

În plus: combate anemia; previne constipaţia şi hemoroizii; calmează tusea; controlează presiunea sangvină şi nivelul zahărului din sânge (deci, asigură sănătatea inimii şi apără organismul împotriva diabetului).

Ardeiul iute

Conţine capsaicină, o substanţă ce calmează durerile şi inflamaţiile, dar şi vitamina C, binecunoscută pentru efectul antiseptic.

În plus: accelerează digestia; curăţă sinusurile; întăreşte sistemul imunitar, sistemul nervos, inima şi arterele.

Usturoiul

Principala substanţă din usturoi - alicina - are un puternic efect antibiotic. Datorită ei, usturoiul ucide bacteriile şi micozele (ciupercile care apar pe piele).

În plus: controlează presiunea sângelui şi apără sănătatea sistemului cardiovascular; previne reumatismul şi ateroscleroza; detoxifică organismul; ucide teniile; fortifică podoaba capilară.

Cartoful

Cartoful conţine toţi nutrienţii importanţi (cu excepţia vitaminei A). Dacă este corect preparat (fiert sau la cuptor), el elimină toxinele şi dă energie. Iar două dintre mineralele pe care le conţine din plin - potasiul şi magneziul - asigură buna dispoziţie.

În plus: menţine sănătatea oaselor; ajută digestia şi vederea; menţine sănătatea pielii şi întăreşte sistemul osos.



Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu