Ce NU trebuie să mănânci niciodată când mergi la un grătar

Fiecare grătar reunește persoanele dragi și este un prilej bun de a savura arome speciale, dar trebuie să știi ce să ocolești pentru a preveni problemele digestive sau pe cele legate de siluetă. Dacă ești pe drum spre un grătar este momentul ideal pentru a pune în aplicare regulile cu privire la ce ar trebui să mănânci.

Iată ce trebuie să eviți pentru a te simți mereu bine:

1. Burgerii supradimensionați

Burgerii nu sunt neapărat inamicul tău, dar dacă este vorba despre cei foarte mari, cu siguranță pot cauza probleme digestive serioase. Este util să alegi o variantă mai slabă de carne tocată de vită și să te asiguri că nu îi faci prea mari. Specialiștii îți recomandă să alegi un amestec de carne care să aibă 25% grăsime pentru a obține burgeri zemoși fără să-ți periclitezi sănătatea. Poți încerca și variantele din curcan, miel sau bizon, dar fii atent să nu-i lași prea mult pe grătar deoarece carnea va deveni foarte tare și greu de mestecat. Adaugă felii de roșie, castravete, ceapă roșie și puțină brânză feta pentru a crea combinația perfectă de arome.

2. Salatele cremoase

O salată clasică din cartofi sau pe bază de paste va conține cantități impresionante de maioneză, care poate avea un gust bun, dar adaugă foarte multe calorii și grăsimi. Dacă îți plac salatele poți prepara o versiune light, înlocuind maioneza cu iaurt grecesc simplu și ierburi aromatice precum busuiocul, măghiranul, tarhonul verde și oregano. 

Crește cantitatea de legume și pune mai puțini cartofi. Alege feliile de castravete, roșie, țelină, dovlecei și vânătă. De asemenea, poți utiliza cartofii dulci în locul celor albi, obținând un plus de gust și vitamine. Când vine vorba despre paste poți experimenta folosindu-le pe cele din făină de năut. Sunt mult mai consistente și au un gust special.

3. Cârnații simpli

Precis știi că au un gust delicios, dar dacă îi consumi simpli cu siguranță vei depăși necesarul de sare și grăsimi. Mai bine taie-i felii și combină-i cu legume pentru a diminua impactul asupra siluetei. Se potrivesc de minune cu dovlecei, morcovi, țelină, ceapă și ardei gras.

4. Carnea cu foarte mult sos

Friptura la grătar este o sursă bună de proteine, dar nu o combina cu foarte mult sos pentru că în mod sigur conține prea mult zahăr. Mai bine alege chimenul, piperul, ceapa sub formă de pudră, sucul de portocale ori mărarul și pătrunjelul pentru a savura porția de friptură și a intensifica gustul bun.

Dacă nu poți renunța la sos limitează-te la o lingură.

5. Bucățile de friptură cu grăsime vizibilă

Friptura este utilă pentru organism numai dacă este slabă. Alege de fiecare dată bucățile slabe, bine condimentate. Poți folosi un amestec de sare roz de Himalaya, suc de lămâie, piper negru și oțet balsamic.

6. Ambele jumătăți ale chiflei de la burger

Majoritatea chiflelor pentru hamburgeri sunt preparate din făină albă rafinată, ceea ce înseamnă că nu vei obține o cantitate importantă de nutrienți alături de doza de carbohidrați. În aceste condiții este mai bine să renunți la jumătatea de deasupra sau chiar să uiți de chiflă și să înfășori ingredientele în frunze de varză crudă sau murată ori salată verde. În acest fel vei diminua cantitatea de carbohidrați și vei crește totalul de fibre.

7. Carnea marinată excesiv

Dacă vezi carnea din tigaie plutind într-o marinată este cazul să o ocolești deoarece va conține multe grăsimi, sare și zahăr. Mai bine marinează friptura folosind ulei de măsline extravirgin și nu lăsa carnea peste noapte, ci numai 1-2 ore. Uleiul de măsline, sucul de citrice, usturoiul tocat și ierburile aromatice sunt soluțiile rapide pentru a da un gust bun fripturii fără să depășești necesarul de sare sau zahăr.

De asemena, poți folosi un amestec de suc de mere și oțet de mere, în părți egale.

8. Chips-urile cu sos

Nu e nicio problemă dacă guști 8-10 chips-uri, dar problema este că odată ce începi să ronțăi este foarte greu să te oprești, mai ales dacă ai alături de chips-uri și un sos gustos. Alege chips-urile din cartofi dulci pentru a obține mai multe vitamine și folosește iaurtul grecesc la sosuri. De asemenea, umple jumătate din farfurie cu legume pentru a nu avea cum să mănânci prea multe chips-uri. Îți pot fi de ajutor și biscuiții din făină integrală sau cei din făină de năut.

9. Toate lucrurile de la desert

Este foarte tentant să încerci toate variantele de la desert. La urma urmei fiecare prăjitură, negresă, brioșă sau bomboană are un gust diferit, dar caloriile se vor acumula rapid. Alege frigăruile preparate din fructe precum piersicile, prunele sau ananasul. Dacă nu ai această opțiune selectează o singură variantă pentru desert și mănâncă numai o bucată sau o felie. 

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu